«ΘΕΤΙΚΟΤΑΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ» ΛΕΕΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Από μέρα σε μέρα αναμένεται να παρουσιαστεί το προαναγγελθέν Παρατηρητήριο Τιμών από την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα Λούκα Κατσέλη.
Στόχος της υπουργού είναι η όσο το δυνατόν γρηγορότερη έναρξη των τιμοληψιών -σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση- ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις εξελίξεις στη διαμόρφωση των προϊόντων της αγοράς. Άλλωστε, στο υπουργείο Οικονομίας λαμβάνουν… σήματα για ανατιμήσεις σε δεκάδες κωδικούς που αφορούν είδη της καθημερινότητας από το ξεκίνημα του φθινοπώρου.
Παράλληλα, ενεργοποιούμενη πιο δυναμικά πλέον στον τομέα της καθημερινότητας και της ακρίβειας, η κα Κατσέλη θα έχει μέσα στις προσεχείς ημέρες συνάντηση με τον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού κ. Κυριτσάκη. Στόχος της είναι η ενημέρωση αναφορικά με τις εκκρεμείς υποθέσεις, τον πόλεμο κατά των καρτέλ, αλλά και τη διευκρίνιση εκ μέρους της ως προς τη νέα αντιμονοπωλιακή αρχή. Όπως γράφτηκε στον κεντρικό τύπο, στις σκέψεις της υπουργού είναι να ακολουθηθεί το βρετανικό μοντέλο, με τη νέα αρχή να αναλαμβάνει αρμοδιότητες του άρθρου 5 της υπάρχουσας Επιτροπής Ανταγωνισμού.
«ΣΤΑ ΕΙΔΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ»
Ο όρος «παρατηρητήριο» παραπέμπει σ’ ένα συνήθως ψηλότερο σημείο, απ’ όπου κατοπτεύει κάποιος μια έκταση. Η κατόπτευση των τιμών καθίσταται κενό γράμμα, αν δεν συνοδεύεται από γενναία μέτρα και τη βούληση ν’ ανακουφιστεί η αγορά και το πορτοφόλι του καταναλωτή, από την ασφυκτική πίεση που τους ασκεί ο αενάως –και συχνά ανεξέλεγκτα- ανηφορίζων τιμάριθμος. Η καθημερινότητα του καταναλωτή έχει ανάγκη όχι από παρατηρητήρια –χωρίς να απαξιώνουμε το μέτρο- αλλά από εκτελεστικούς και ελεγκτικούς μηχανισμούς, που μέχρι σήμερα έχουν υποβαθμιστεί και αυτοί σε… παρατηρητήρια.
«Το μέτρο είναι θετικότατο και μακάρι να γίνει» δηλώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Γιάννης Αλεξιάδης και εξηγεί: «Η αλήθεια είναι ότι το μεγάλο πρόβλημα δεν εντοπίζεται στα είδη ένδυσης-υπόδησης, αλλά στα αναλώσιμα και στα είδη καθημερινής ανάγκης. Εκεί καθίσταται απαραίτητο, στα καθημερινά είδη που τα πληρώνουμε σε τιμές μεγαλύτερες από την υπόλοιπη Ευρώπη. Εδώ και χρόνια ζητάμε όλοι να ευθυγραμμιστούν οι τιμές, γιατί δεν γίνεται να πωλούνται ελληνικά προϊόντα στη Γερμανία, σε τιμές χαμηλότερες απ’ ό,τι στην Ελλάδα!».
Ο κ. Αλεξιάδης προσθέτει ότι «τα πράγματα είναι πιο ρευστά στα είδη ένδυσης-υπόδησης, που αποτελούν ένα δύσκολο και δευτερεύοντα τομέα, αφού πρέπει κανείς να δει και τις ποιότητες» και καταλήγει λέγοντας: «Το ζόρι είναι στα είδη καθημερινής ανάγκης, στα τρόφιμα, καύσιμα κ.α., εκεί όπου εμφανίζεται και το μεγάλο ζόρι στο πορτοφόλι μας…».
Θοδωρής Μπακάλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου