4/11/09

Η απόσυρση της απόσυρσης…


ΞΑΦΝΙΚΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ Ι.Χ. ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗ


Πραγματοποιώντας έναν πρώτης τάξεως αιφνιδιασμό προς όλους τους εμπλεκόμενους στην διαδικασία της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων, την οποία είχε θέσει σε εφαρμογή για μία τριετία η προηγούμενη κυβέρνηση, η σημερινή κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου αποφάσισε με διαδικασίες – express να σταματήσει απότομα την συνέχιση της εφαρμογής του μέτρου.

Μάλιστα ήταν τόσο άμεσο το αίτημα για παύση του μέτρου από τα υψηλά κλιμάκια της κυβέρνησης, που ενώ γινόταν οι σχετικές εξαγγελίες από τα αρμόδια στελέχη της περί τις 4 το απόγευμα της Δευτέρας 2 Νοεμβρίου, μισή ώρα αργότερα οι διάφορες μάντρες απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων ήδη ενημερώνονταν μέσω φαξ από την Ε.Δ.Ο.Ε., την εποπτική αρχή του online συστήματος απόσυρσης, να σταματήσουν άμεσα κάθε νέα παραλαβή οχημάτων…!

Ο ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΟΣ…
Αυτό φυσικά αιφνιδίασε άπαντες του εμπλεκόμενους, με πρώτους τους εργαζόμενους και τους ιδιοκτήτες των σημείων παραλαβής των οχημάτων. Η «Θ» μίλησε με τον κ. Τάσο Μουμτζάκη, του οποίου η επιχείρηση αποτέλεσε σημείο παραλαβής των προς απόσυρση οχημάτων για το νομό μας, ο οποίος δήλωσε ότι «πρόκειται για μεγάλη προχειρότητα και ανακολουθία του Κράτους… Δυστυχώς από την αρχή είχε αποδειχτεί ότι το σύστημα δεν ήταν έτοιμο για να γίνει οργανωμένα η απόσυρση και εμφάνιζε διαρκώς δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις, είτε αυτές προερχόταν από την Ε.Δ.Ο.Ε., είτε από την Διεύθυνση Συγκοινωνιών της Νομαρχίας. Όμως αυτό που έγινε ήταν απαράδεκτο και εκθέτει και εμάς ως επιχειρήσεις στα μάτια των καταναλωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι της 15 Δεκεμβρίου είχαμε κλείσει περισσότερα από 300 ραντεβού για απόσυρση οχήματος. Οι συγκεκριμένοι κάτοχοι μάλιστα, σε μεγάλη πλειοψηφία, είχαν προβεί και σε παραγγελίες οχημάτων, τις οποίες φυσικά και θα ακυρώσουν οι περισσότεροι, όμως αυτός δεν είναι τρόπος λειτουργίας ενός κρατικού μηχανισμού. Υποτίθεται ότι το μέτρο θα ίσχυε για τρία χρόνια. Αυτό είχε σαν επακόλουθο να έχουμε κάνει και εμείς τις σχετικές κινήσεις για ν’ ανταποκριθούμε σε αυτή την απόφαση του Ελληνικού Κράτους. Για παράδειγμα, η επιχείρησή μας προχώρησε σε 5 νέες προσλήψεις προσωπικού και επενδύσεις ύψους 350.000 ευρώ εξαιτίας αυτού του μέτρου, οι οποίες ακυρώνονται από αυτή την αιφνιδιαστική απόφαση. Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Υπήρξαν κάποιες περιπτώσεις κατάφορων αδικιών, για τις οποίες δεν έλαβε καμία μέριμνα η απόφαση που πάρθηκε. Έτσι για παράδειγμα, αν κάποιος είχε αγοράσει ένα αυτοκίνητο και είχε ξεχάσει να πάρει την κυριότητά του στο δικό του όνομα και μας είχε φέρει το αυτοκίνητό του για απόσυρση, δεν μπόρεσε να πάρει το χαρτί της απόσυρσης άμεσα από εμάς, ούτε να παραδώσει το αυτοκίνητό του, μέχρι να ρυθμίσει αυτή τη λεπτομέρεια στην αρμόδια Διεύθυνση Συγκοινωνιών, κάτι που απαιτεί συνήθως μία εργάσιμη ημέρα για να γίνει. Όμως με την ξαφνική αλλαγή που έγινε, αυτός ο άνθρωπος πλέον δεν μπορεί ν’ αποσύρει το αυτοκίνητό του γιατί το ηλεκτρονικό σύστημα μέσω του οποίου γινόταν η διαδικασία «έκλεισε» και δεν μπορεί να γίνει τίποτε γι’ αυτό. Φανταστείτε ότι το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, που ανακοινώθηκε η παύση του μέτρου, περνούσαμε αυτοκίνητα μέχρι τις 11:59’, προσπαθώντας να εξυπηρετήσουμε όσους περισσότερους κατόχους μπορούσαμε…».

ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ
Η μεγαλύτερη ζημιά όμως έγινε σίγουρα στους εμπόρους και τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, όπως εξήγησε στην «Θ» ο κ. Νίκος Γεωργιάδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Mac Motors», που αποτελεί τον αντιπρόσωπο της Opel στον γειτονικό νομό Καβάλας. Σύμφωνα λοιπόν με τον κ. Γεωργιάδη, «η κίνηση αυτή ήταν αποκλειστικά μέσα στην λογική του «αποφασίζουμε και διατάζουμε»… Δεν συμβουλεύτηκαν ούτε διαβουλεύτηκαν με κανένα για μία τόσο σημαντική απόφαση. Αντίθετα αιφνιδίασαν τους πάντες. Βεβαίως όλοι όσοι έχουν πάρει το σχετικό παραστατικό παράδοσης του οχήματός τους στις εταιρείες παραλαβής θα πάρουν αυτά που προέβλεπε το μέτρο, ακόμη και αν βρίσκονται ακόμη στην αναμονή για να πάρουν τις βεβαιώσεις οριστικής διαγραφής. Όμως το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Όταν τον Απρίλιο είχε αποφασιστεί να γίνει εκείνη η τετράμηνη μείωση του τέλους ταξινόμησης, είχε γίνει διότι λόγω κρίσης και χαμηλής ζήτησης εκατοντάδες έμποροι και αντιπροσωπείες είχαν βρεθεί με μεγάλα στοκ αυτοκινήτων και κινδύνευαν να καταστραφούν οικονομικά. Τόσο εκείνο το μέτρο όσο και η απόσυρση, αναθέρμαναν σημαντικά την αγορά του αυτοκινήτου στην χώρα. Έτσι, προ οφθαλμού της απόσυρσης χιλιάδων αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, όπως προέβλεπε το μέτρο, έγιναν παραγγελίες χιλιάδων αυτοκινήτων από το εξωτερικό, στην πλειοψηφία τους «κλεισμένα» με την άμεση προοπτική της απόσυρσης. Φυσικά κανείς δεν μπορεί να ρίξει το φταίξιμο των ακυρώσεων των παραγγελιών στους καταναλωτές, δεδομένου ότι και εκείνοι είχαν στηριχτεί στο μέτρο της απόσυρσης για ν’ αλλάξουν το παλιό τους αυτοκίνητο. Δυστυχώς πλέον ξαναγυρνάμε εκεί που ήμασταν τον περασμένο Απρίλιο: με στοκ χιλιάδων αυτοκινήτων, τους εμπόρους και τις αντιπροσωπείες στο χείλος του γκρεμού και την αγορά να «παγώνει» για μία ακόμη φορά, αυτή τη φορά λόγω της απόφασης της κυβέρνησης να σταματήσει το μέτρο της απόσυρσης…».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΛΗΓΑΡΔΑΚΗΣ
syligardakisg@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: