18/11/09

«Καρκινοβατεί» ο κάθετος άξονας για Βουλγαρία


Γ. ΠΑΥΛΙΔΗΣ: «ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΑΠΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ» - Φ. ΚΑΡΑΛΙΔΗΣ: «ΛΑΘΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΝΟΜΑΡΧΗ ΞΑΝΘΗΣ»


Η ελπίδα της δημιουργίας ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που να συνδέει την Εγνατία Οδό και την Ξάνθη με την γειτονική Βουλγαρία φαίνεται πως αργοσβήνει σιγά - σιγά, σύμφωνα τόσο με το Νομάρχη Ξάνθης Γεώργιο Παυλίδη, όσο και με τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ξάνθης, Φώτη Καραλίδη. Βασικός και κύριος λόγος που το έργο φαίνεται να μην προχωρά, τουλάχιστον με ρυθμούς που θα έδιναν βάσεις αισιοδοξίας για την ολοκλήρωσή του σ’ ένα εύλογο χρονικό διάστημα, είναι για τον πρώτο η αδιαφορία και η καθυστερήσεις από την πλευρά της Κεντρικής Διοίκησης, ενώ για τον δεύτερο οι λανθασμένοι χειρισμοί που έγιναν για το θέμα από τον κ. Παυλίδη.


Γ. ΠΑΥΛΙΔΗΣ: «ΚΙΝΟΥΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΛΟΓΩ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΝ…»
Απογοητευμένος εμφανίστηκε για το συγκεκριμένο θέμα ο κ. Παυλίδης, τονίζοντας ότι «για την ολοκλήρωση του κυρίως κάθετου άξονα που να συνδέει την Ξάνθη με την περιοχή του Ρούντοζεμ και στην συνέχεια με το Σμόλιαν και την Φιλιππούπολη, έχουν υπάρξει μεγάλες καθυστερήσεις τόσο από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, πριν το 2004, όσο και από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στην συνέχεια. Μόλις στα μέσα του 2005 άρχισε να υπάρχει μία κινητικότητα και ένα «τρέξιμο» του έργου από πλευράς της Κεντρικής Διοίκησης. Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσω ότι την αποκλειστική και μη εκχωρούμενη αρμοδιότητα για την ολοκλήρωση του έργου την έχει το σημερινό υπουργείο Υποδομών, πρώην Δημοσίων Έργων. Το τελευταίο έχει εκχωρήσει στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.» την μελέτη και την κατασκευή του οδικού αυτού άξονα, ο οποίος θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό, στο ύψος της Ξάνθης. Όμως ήδη από την αλληλογραφία που είχα από την περίοδο 2000 – 2002 είχαμε πολλές φορές διαβεβαιώσεις για άλλα πράγματα και τελικά βλέπαμε να γίνονται άλλα πράγματα, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται οι καθυστερήσεις και το έργο να μην προχωρά. Βλέποντας έτσι από την πλευρά μας ότι η καθυστερήσεις αυτές βλάπτουν άμεσα αλλά θα βλάψουν και μακροπρόθεσμα την τοπική μας οικονομία, αναλάβαμε με όσες δυνάμεις είχαμε να διανοίξουμε μόνοι μας μία δίοδο προς την Βουλγαρία, παράλληλη με την κύρια που σχεδιάζεται, την οποία ονομάσαμε «τουριστική δίοδο» δεδομένου ότι οι δυνατότητές μας επέτρεπαν την κατασκευή ενός δρόμου όχι ανάλογων προδιαγραφών με τον σχεδιαζόμενο από την «Εγνατία Οδό Α.Ε.» πληρέστερο πάντως σε προδιαγραφές από τον αντίστοιχο βουλγαρικό, τον οποίο συναντά στην περιοχή του Αγ. Κωνσταντίνου». Αναφορικά με την εξέλιξη της κατασκευής του συγκεκριμένου δρόμου καθώς και για την ολοκλήρωσή του ρωτήσαμε τον κ. Παυλίδη ο οποίος απάντησε ότι «στο σημείο βρίσκεται αυτή τη στιγμή τοποθετημένος εργολάβος ο οποίος φροντίζει για την τοποθέτηση διχτύων κατά των κατολισθήσεων καθώς και προστατευτικών στηθαίων. Αν μάλιστα δεν υπήρχαν οι έντονες βροχοπτώσεις της περασμένης εβδομάδας θα είχαμε προχωρήσει ακόμη και σε ασφαλτόστρωση του δρόμου, κάτι που πάντως περιμένουμε να γίνει άμεσα. Επίσης προχωρήσαμε, με δικούς μας πόρους, την διαπλάτυνση του επαρχιακού δικτύου που οδηγεί στο σημείο αυτό, συγκεκριμένα στο 17ο χιλιόμετρο, μεταξύ της Σμίνθης και της Μύκης». Επισημαίνοντας, τέλος, στον κ. Παυλίδη τις απαισιόδοξες προβλέψεις που είχαν κάνει στελέχη του ΠΑΣΟΚ σε επισκέψεις τους στην περιοχή το περασμένο καλοκαίρι αναφορικά με την ελλιπή χρηματοδότηση και την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα, ο ίδιος παρατήρησε ότι «αυτά που ειπώθηκαν τότε απλά αποδεικνύουν ότι υπάρχει «πεδίον δόξης λαμπρό» για τα συγκεκριμένα στελέχη αλλά και για το ΠΑΣΟΚ συνολικά, τώρα που βρίσκεται στην κυβέρνηση, ώστε να χρηματοδοτηθεί και να ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο έργο».

Φ. ΚΑΡΑΛΙΔΗΣ: «ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ»
Στο ίδιο μήκος κύματος αλλά από εντελώς διαφορετική οπτική γωνία ήταν η προσέγγιση του επικεφαλής της αντιπολίτευσης στη Νομαρχία Ξάνθης, Φώτη Καραλίδη. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Καραλίδης φάνηκε στις δηλώσεις του στην «Θ» για το θέμα του κάθετου άξονα το ίδιο απαισιόδοξος με τον κ. Παυλίδη, όμως επέρριψε σαφώς τις ευθύνες στην προσέγγιση και στον χειρισμό του θέματος από τον κ. Παυλίδη. Αναφερόμενος κατ’ αρχήν στις ασφαλτοστρώσεις που αναμένεται να γίνουν στον «τουριστικό άξονα» που κατασκευάζει η Νομαρχία Ξάνθης προέβλεψε ότι «αυτές δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν πριν από τον Απρίλιο ή Μάιο», βασιζόμενος προφανώς στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή κατά τους χειμερινούς μήνες, οι οποίες δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους εργασίες. Όσον αφορά τον κάθετο άξονα ο κ. Καραλίδης ήταν επίσης απαισιόδοξα κατηγορηματικός, τονίζοντας ότι «η δημοπράτηση του έργου είναι εξαιρετικά απίθανο να γίνει μέσα στο 2010, δεδομένου ότι δεν έχει γίνει καμία προεργασία προς αυτή την κατεύθυνση». Για την κατάσταση αυτή ο κ. Καραλίδης καταλογίζει ευθύνες στον κ. Παυλίδη τονίζοντας ότι «η Νομαρχία Ξάνθης έπρεπε να ένα τόσο σημαντικό και δαπανηρό έργο να είχε προϋπολογίσει τις καθυστερήσεις που παρουσιάζει η Κεντρική Διοίκηση γενικότερα και να μην βασιστεί στις δικές της ενέργειες. Αντιθέτως θα έπρεπε από την αρχή να ρίξει το βάρος της στην κατασκευή της διόδου με δικές της δυνάμεις, κάτι που άργησε πολύ να κάνει. Αυτό έγινε γιατί ο κ. Παυλίδης προτίμησε να κινηθεί μεμονωμένα, χωρίς να εξασφαλίσει πρώτα την συναίνεση όχι μόνο ολόκληρου του Νομαρχιακού Συμβουλίου αλλά και των υπολοίπων φορέων του νομού, όπως το Ε.Β.Ε. και οι υπόλοιποι Δήμοι του νομού που επηρεάζονται από την κατασκευή του έργου, ώστε να παρουσιαστεί στην Κεντρική Διοίκηση ένα ενιαίο μέτωπο της τοπικής κοινωνίας και όχι μόνο ένας Νομάρχης που προσπαθεί για ένα έργο μόνος του, ώστε στη συνέχεια να το χρεωθεί και μόνος του… Η τακτική αυτή ήταν λανθασμένη εξ’ αρχής και το είχαμε επισημάνει. Άλλωστε την ίδια τακτική ακολουθεί ο κ. Παυλίδης και σε άλλα ζητήματα, όπως για παράδειγμα ο περιφερειακός δακτύλιος της πόλης, έργο το οποίο επίσης έχει «βαλτώσει» όπως και τόσα άλλα…».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΛΗΓΑΡΔΑΚΗΣ
syligardakisg@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: