ΤΡΕΙΣ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τρία διαφορετικά διόδια θα καλούνται να πληρώνουν ενδεχομένως οι οδηγοί, για μια διαδρομή ούτε δυο ωρών από την Ξάνθη μέχρι τη Θεσσαλονίκη! Το απίστευτο αυτό ενδεχόμενο προκύπτει μετά την οριστική χωροθέτηση των δεκατριών σταθμών διοδίων που πρόκειται να δημιουργηθούν σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού. Κάθε νομός και τα διόδια του λοιπόν(!), με το νομό Θεσσαλονίκης να έχει δύο και ν’ αναλογεί ένας σταθμός κάθε 51,5 χιλιόμετρα για τα συνολικά 670 χιλιόμετρα της Εγνατίας οδού!
Προκαλεί εντύπωση η πυκνότητα των διοδίων, καθώς και το διαφαινόμενα εξωφρενικό κόστος χρήσης του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου, κάτι που ήδη στην εθνική οδό Αθήνας-Θεσσαλονίκης έχει καταστήσει σχεδόν φθηνότερη την αεροπορική μετακίνηση! Κι ο λόγος γίνεται για ένα δρόμο που έχει ήδη πληρωθεί με χρήματα των φορολογουμένων, οι οποίοι καλούνται να πληρώνουν αδρά στο διηνεκές και τη… χρήση του.
ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΕΤΑ ΤΟ… ΜΠΑΛΑΚΙ Η «ΕΓΝΑΤΙΑ»
«Το γεγονός ότι η μόνη σοβαρή οδική υποδομή της Βόρειας Ελλάδας θα γίνει πολυδάπανη για τους κατοίκους της περιφέρειας, επαναφέρει την απομόνωση για τις περιοχές αυτές» σημειώνεται σε πρόσφατα δημοσιεύματα του τύπου, στα οποία προστίθεται: «Η αρχική χωροθέτηση των δεκατριών σταθμών έγινε πριν από περίπου τρία χρόνια και δεν εφαρμόστηκε προς αποφυγή του πολιτικού κόστους, παρά τις ασφυκτικές πιέσεις των τραπεζών, οι οποίες είχαν χορηγήσει δάνεια ύψους άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ υποθηκεύοντας τις εισπράξεις από τα διόδια. Τέλος, το γεγονός ότι κατά 50% έχει χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κεφάλαια, αναιρεί οποιαδήποτε ανταποδοτική πρόφαση»…
Από την Ξάνθη ως τη Θεσσαλονίκη, προβλέπονται ούτε ένας ούτε δύο, αλλά τρεις σταθμοί διοδίων (σε Νέστο, Παγγαίο και Νυμφόπετρα) στον μοναδικό «σοβαρό» οδικό άξονα της βόρειας Ελλάδας. Εύλογα ερωτήματα προκαλεί η πληροφορία ότι η λειτουργία των δεκατριών σταθμών διοδίων δεν πρόκειται να δοθεί σε ιδιώτες, αλλά θα ανατεθεί στην εταιρεία «Εγνατία οδός Α.Ε.».
Αναζητήσαμε για άλλη μια φορά τον πρόεδρο της «Εγνατία οδός Α.Ε.» κ. Απόστολο Γούλα, αλλά παρά τις επίμονες προσπάθειες, δεν κατέστη δυνατό να επικοινωνήσουμε μαζί του. Έτσι, μένουμε στην τελευταία δήλωσή του πριν λίγες μέρες, ότι «την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων, θα την αποφασίσει η πολιτική ηγεσία». Με δεδομένα τα απαρασάλευτα δείγματα γραφής των κυβερνήσεων του… τελευταίου αιώνα, αυτό θα γίνει και πάλι προς δόξα των εργολάβων και των αποικιοκρατικών συμβάσεων με τις οποίες έχουν εκχωρηθεί τα πάντα προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις…
Θοδωρής Μπακάλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου