30/9/09

Τραγικά τα «ευρήματα» δημοσκόπησης για τους μηχανικούς!

«Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ» ΛΕΝΕ ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ - ΚΑΡΑΜΠΙΝΗΣ

«Όταν οι μηχανικοί θα πάψουν να έχουν δουλειά, θα σημαίνει ότι η χώρα βρίσκεται σε πολύ άσχημη κατάσταση» δήλωνε χθες στη «Θ» ο αντιπρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) κ. Αθανάσιος Καραμπίνης.

Δεν ξέρουμε ποιο ποσοστό μπορεί να καθορίζει την έλλειψη δουλειάς στους μηχανικούς –και κατά συνέπεια την άσχημη κατάσταση της χώρας. Πάντως, η μεγάλη πανελλαδική δημοσκόπηση της «Public Issue» για τους μηχανικούς, «έβγαλε» εξαγόμενο πάνω από τον επίσημο γενικό δείκτη ανεργίας!
Η ανεργία των μηχανικών παρουσιάζει έμφαση στις γυναίκες, στη Θεσσαλονίκη, αλλά κυρίως στους νέους που πήραν πτυχίο μετά το 2006. Εκεί τα πράγματα εμφανίζονται μάλλον δραματικά: το ποσοστό αυτών που δεν βρίσκουν δουλειά έφθασε το 23%, όταν πριν από τρία χρόνια ήταν σχεδόν στο μισό (14%)!
Έτσι, ο προλεγόμενος κατήφορος διαφαίνεται μεγαλύτερος απ’ ό,τι αφήνεται να πιστεύεται, αφού η δημοσκόπηση ανάμεσα σε 2.517 μηχανικούς σε όλη τη χώρα -που έγινε από την «Public Issue» για λογαριασμό του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας- έδειξε ότι η συνολική ανεργία έφθασε στο 13%, έναντι 8% το 2006 και 3% του 2003! Το πιο ανησυχητικό είναι ότι οι μηχανικοί τοποθετούνται με λιγότερη αισιοδοξία σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό, στην έξοδο από την οικονομική κρίση που τη βλέπουν να διαρκεί μια πενταετία. Σχεδόν ένας στους τρεις (31%) στο σύνολο των ανέργων, βρίσκεται εκτός αγοράς πάνω από ένα χρόνο και το εκπληκτικό 43% -κυρίως γυναίκες, νέοι και κάτοικοι επαρχίας- καλύπτει τις ανάγκες του με οικονομική στήριξη της οικογένειάς του! Αλλά και οι «τυχεροί» που έχουν δουλειά δεν βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα: Το 19% έχει και δεύτερη δουλειά για να εξασφαλίσει ικανοποιητικό εισόδημα, ενώ καταγράφεται ένα 7% αποτελούμενο μεν από μισθωτούς, που ωστόσο πληρώνονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Και το 34% δουλεύει καθημερινά επί εννιά-δέκα ώρες χωρίς να πληρώνεται για υπερωρίες! Έχει ενδιαφέρον ότι η κρίση έχει πλήξει και την επαρχία, όπου η ανεργία έφθασε το 6%, έναντι 2% το 2006!...
Στις πρώτες θέσεις των ειδικοτήτων που πλήττονται από την ανεργία βρίσκονται οι χημικοί μηχανικοί με 15% (10% το 2006), που πλέον ξεπερνούν τους μεταλλειολόγους (14% έναντι 11% το 2006). Κατακόρυφη άνοδος εμφανίζεται στους ηλεκτρολόγους που από το 4% έφθασαν στο 9%, αλλά και στους ναυπηγούς που με μηδενική ανεργία πριν από τρία χρόνια, εκτινάχθηκαν πλέον στο 6%. Η κρίση έχει πλήξει ήπια τις ειδικότητες που σχετίζονται με την οικοδομή (πολιτικοί μηχανικοί 6%, αρχιτέκτονες 5%), ενώ οι τοπογράφοι από το 4% πήγαν στο 5%.

«ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ»
«Όντως υπάρχει θέμα ανεργία, ιδίως στις γυναίκες και στους νέους μηχανικούς και τα πράγματα στην Ξάνθη είναι αντίστοιχα με τα πανελλαδικά αποτελέσματα της έρευνας» επιβεβαιώνει ο πολιτικός μηχανικός κ. Μιχάλης Αμοιρίδης, ο οποίος επιθυμεί να τοποθετηθεί επί του θέματος μετά την παρέλευση των εκλογών. Ωστόσο, επισημαίνει ότι «το ζήτημα έχει να κάνει με τη συνολική μορφή της ελληνικής οικονομίας» τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει αναπτυξιακή πολιτική ούτε στην κατοικία ούτε στον παραγωγικό κλάδο»…
Μετά από την ενδεικτική δήλωση Καραμπίνη στην αρχή του ρεπορτάζ, ο ίδιος συμπληρώνει: «Η αλήθεια είναι ότι μετά την έκρηξη έργων στη χώρα μας με αφορμή και την ολυμπιάδα του 2004, έχουμε μια ύφεση στον κλάδο. Παρόλα αυτά, είναι ο κλάδος που θα θιγεί τελευταίος, δεδομένου ότι οι μηχανικοί εκτός από τις υποδομές, ασχολούνται με όλο τον παραγωγικό τομέα. Όταν οι μηχανικοί θα πάψουν να έχουν δουλειά, θα σημαίνει ότι η χώρα βρίσκεται σε πολύ άσχημη κατάσταση»…
Προς επίρρωση των παραπάνω, ο αντιπρύτανης του ΔΠΘ επισημαίνει ότι «αυτό φαίνεται από την πίστη των σπουδαστών ότι έχουν ένα εξασφαλισμένο μέλλον και από τις δηλώσεις τους που είναι “ανεβασμένες” σε σχέση με άλλα επαγγέλματα». Ωστόσο, ο ίδιος καταλήγει λέγοντας: «Η εποχή των “χρυσών αγελάδων” όλο και μειώνεται. Εδώ είναι η ευθύνη όλων να έχουμε ανταγωνιστικούς μηχανικούς και μάλιστα όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Ανήκουμε στην μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια και πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί, ειδικά στα μεγάλα έργα. Προς τα εκεί πρέπει να στραφούμε…».
Θοδωρής Μπακάλης


Δεν υπάρχουν σχόλια: