ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ Ε9
Συνεχίζεται το αλαλούμ με το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων!... Χιλιάδες είναι οι πολίτες που λαμβάνουν καθημερινά επιστολές από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών, με τις οποίες τους ζητείται να συμπληρώσουν από το μηδέν το έντυπο Ε9! Κι αυτό διότι «έχουν διαπιστωθεί λάθη και παραλείψεις που δεν μπορούν να εντοπιστούν με ακρίβεια» ώστε να υπολογιστεί στη συνέχεια το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων -μετά και τις συνεχιζόμενες αντιδράσεις των πολιτών- διευκρίνισε ότι όσοι έχουν λάθη στο Ε9 και τους είχε αρχικά ζητηθεί να συμπληρώσουν το έντυπο από μηδενική βάση, δεν θα χρειαστεί να το πράξουν εκτός κι αν όλα τα στοιχεία που έχουν αναγράψει είναι λανθασμένα. Έτσι, χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική υπηρεσία για να διορθώσει τα λάθη του, ο φορολογούμενος θα έχει πλήρη εικόνα των στοιχείων των ακινήτων όπως αυτά είχαν δηλωθεί. Μόλις ο ενδιαφερόμενος πληκτρολογήσει τους σχετικούς κωδικούς, θα δει τα στοιχεία του Ε9 και στη συνέχεια θα πρέπει να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις. Αυτό βέβαια, όταν το σύστημα λειτουργεί και όταν ο φορολογούμενος δεν έχει την ατυχία να κατοικεί σε οδό… δευτέρας διαλογής, όπως θα εξηγηθεί παρακάτω…
Η ΓΓΠΣ θα επισημαίνει τα σημεία στα οποία εκτιμά ότι έχουν γίνει λάθη, όμως είναι ευθύνη του ίδιου του φορολογούμενου να ανακαλύψει τα σφάλματα που έκανε κατά τα προηγούμενα χρόνια όταν συμπλήρωνε το Ε9, για να μην επιβαρυνθεί με πρόσθετους φόρους λόγω ΕΤΑΚ. Σημειώνεται ότι κατόπιν προειδοποίησης, η ηλεκτρονική υπηρεσία για το Ε9 ήταν εκτός λειτουργίας προχθές Πέμπτη (ως τις 18:00), προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες αναβάθμισης, ώστε να είναι δυνατή η διόρθωση στοιχείων. Συνολικά οι πολίτες που θα πρέπει να διορθώσουν εκ βάθρων το έντυπο Ε9 ξεπερνούν τις 250.000, ενώ εκείνοι που θα πρέπει να κάνουν έστω και μία μικρή διόρθωση στο Ε9 ανέρχονται συνολικά σε 1.000.000 περίπου. Σημειώνεται ότι τα λάθη μπορούν να διορθωθούν και στις εφορίες και όχι μόνο μέσω διαδικτύου ή τηλεφωνικού κέντρου.
«ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ ΕΧΩ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ!»
Για μεγάλη ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται φορολογούμενοι αλλά και λογιστές-φοροτεχνικοί, κάνει λόγο η φοροτεχνικός κα Ρένα Αθανασιάδου εξηγώντας: «Έρχονται ειδοποιήσεις για εξαρχής συμπλήρωση του εντύπου Ε9 κι ανακαλύπτεται ότι τα στοιχεία δεν έχουν καταχωριστεί, ή υπάρχουν μόνο του 2005, λέγοντας ότι τα έχουν χάσει! Κι ο τρόπος με τον οποίο στέλνεται η ειδοποίηση, καταδεικνύει ότι το λάθος είναι του φορολογούμενου ή του λογιστή, όμως αυτό δεν είναι ορθό. Ίσως υπάρχουν κάποιες λάθος δηλώσεις, όμως δεν είναι όλες λάθος. Εδώ όμως βλέπουμε ότι έρχονται σχεδόν όλες!».
Η κα Αθανασιάδου αποτυπώνει την έκταση του… πελάγους και την «τρικυμία» στην οποία ρίχνονται φορολογούμενοι και λογιστές: «Τις δύο προηγούμενες μέρες καταχωρίστηκαν κάποια στοιχεία από το 2005. Κι εμείς τώρα θα πρέπει να υποβάλλουμε από την αρχή στοιχεία τεσσάρων χρόνων, κάτι πολύ δύσκολο και μ’ ένα κόστος που –εύλογα- διστάζουμε να μεταφέρουμε στον πελάτη και το επιβαρυνόμαστε εμείς! Να πούμε στους πελάτες μας “πληρώστε ξανά;”. Και, φανταστείτε μέσα στη θερινή περίοδο να πρέπει να κάνουμε όλα τα Ε9 ένα-ένα από την αρχή! Υπάρχουν κάποιοι που έχουν και σαράντα και πενήντα ακίνητα κι όλα αυτά έρχονται στις πλάτες μας!».
Η σύγχυση, ο φόρτος και το γενικότερο αλαλούμ, αποτυπώνονται στα λεγόμενα με τα οποία κλείνει τη συνομιλία μας η κα Αθανασιάδου: «Έχουμε γίνει… άμισθοι υπάλληλοι του υπουργείου! Όμως όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν από τους ίδιους και όχι από τους φορολογούμενους. Συν τοις άλλοις, στο σύστημά τους δεν απεικονίζεται η πραγματική εικόνα της χώρας! Εγώ στο GPS του κινητού τηλεφώνου μου βλέπω δρόμους που αυτοί δεν τους έχουν ή τους έχουν χωρίς ονομασία! Κι όταν προσπαθούμε να επιλύσουμε τέτοια προβλήματα, μας λένε “γράψτε την οδό” και μας δίνουν οδηγίες “στο πόδι”»!...
Β. ΑΝΤΩΝΙΟΥ: «ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ…»
Την κατάσταση αποτυπώνει από πλευράς του και ο πρόεδρος των εφοριακών υπαλλήλων και στέλεχος της Α΄ ΔΟΥ κ. Βασίλης Αντωνίου, ταξινομώντας σε δύο κατηγορίες τις αιτίες της αποστολής νέων ειδοποιήσεων: «Η πρώτη αφορά πολλά Ε9 που μέχρι πρόσφατα ήταν κενά και η δεύτερη εκείνα που είχαν παραλείψεις ή που δεν μπορούσε να προσδιοριστεί από το χάρτη το πού βρίσκεται το ακίνητο». Αφού αναφέρεται στο προχθεσινό κλείσιμο του συστήματος ώστε να περαστούν στοιχεία στα Ε9 που εξαρχής (2005) έμεναν κενά, ο κ. Αντωνίου διευκρινίζει: «Από σήμερα βλέπει κάποιος τα ακίνητα του 2005. Μέσα απ’ αυτό το πρόγραμμα, μπορεί να παρέμβει και να διορθώσει τα στοιχεία. Μπορεί να προσθέσει ακίνητα που δεν ήταν στην κατοχή του τότε ή αντίθετα ν’ αφαιρέσει στοιχεία. Όσοι έχουν λογιστές, πηγαίνουν και το τακτοποιούν μέσω αυτών, που έχουν και μεγαλύτερες ταχύτητες πρόσβασης. Για όσους δεν έχουν και δεν μπορούν να παρέμβουν μόνοι τους, θα οριστεί ειδικός υπάλληλος και θα διορθώνονται από την υπηρεσία»…
Αναφορικά με τους χάρτες, ο κ. Αντωνίου εξηγεί ότι «προβλέπεται προσδιορισμός της γεωγραφικής θέσης του ακινήτου, πλην όμως το υπουργείο έχει πάρει τους χάρτες από την πολεοδομία και δεν φταίει το ίδιο. Όντως υπάρχουν αλλαγές οδών που δεν απεικονίζονται και θέλει παραπάνω προσπάθεια ώστε να ξεπεραστεί και αυτό». Καταλήγει δε λέγοντας ότι «όντως υπάρχουν προβλήματα, ειδικά για όσους δεν έχουν λογιστή και κάνουν μόνοι τις δηλώσεις τους ή για όσους δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο».
Θοδωρής Μπακάλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου