27/1/10

Άρχισαν οι πολιτικές «κόντρες» για Περιφερειακό Δακτύλιο


ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΥΣΑ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ. ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
«Φωτιές» φαίνεται να ανάβει πριν ακόμη καν φτάσει για συζήτηση στο προσεχές δημοτικό συμβούλιο Ξάνθης το θέμα της προμελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου του περιμετρικού δακτυλίου της πόλης της Ξάνθης στον κάθετο άξονα που θα συνδέσει την Εγνατία Οδό με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Το θέμα των επιπτώσεων του έργου αυτού αλλά ακόμη και της ίδιας της σκοπιμότητάς του φαίνεται ν’ απασχολεί όχι μόνο τις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης και της συμπολίτευσης του δήμου Ξάνθης αλλά και μία σημαντική μερίδα των συμπολιτών μας, τόσο κατοίκων των οικισμών της Παλαιάς και Νέας Χρύσας καθώς και της Νέας Μορσίνης όσο και του συλλόγων οικοπεδούχων της περιοχής Λευκού Πύργου, οι οποίοι αντιδρούν έντονα στην προοπτική κατασκευής ενός τέτοιου έργου δεδομένου ότι, όπως υποστηρίζουν, απειλούνται με υποβάθμιση όχι μόνο οι περιουσίες που κατέχουν αλλά και η ίδια η ποιότητα ζωής τους. Αυτό τουλάχιστον διαφάνηκε στην άτυπη συγκέντρωση ενημέρωσης που πραγματοποίησαν οι προαναφερόμενοι συμπολίτες μας το βράδυ της περασμένης Δευτέρας 25 Ιανουαρίου στην Χρύσα, όπου κλήθηκαν να συμμετέχουν δημοτικοί σύμβουλοι από όλες τις παρατάξεις, προκειμένου να ενημερωθούν και να οργανώσουν οι πρώτοι την παρέμβαση που σχεδιάζουν στην σχετική συζήτηση που θα γίνει για το θέμα στο προσεχές δημοτικό συμβούλιο Ξάνθης. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Θ» κάτοικοι των παραπάνω περιοχών φαίνεται να ενώνουν τις φωνές τους με τις ανησυχίες που εξέφρασε πρόσφατα και ο σύλλογος των κατοίκων της Παλιάς Πόλης της Ξάνθης σε σχέση με τις περιβαλλοντικές και αισθητικές επιπτώσεις που θα έχει το έργο, έτσι όπως σχεδιάζεται, στην μορφή της πόλης αλλά και στην γύρω περιοχή.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
Την σημασία του συγκεκριμένου έργου τόνισε με δηλώσεις του στον τοπικό ειδησεογραφικό διαδικτυακό τόπο «Xanthipress» ο δήμαρχος Ξάνθης Μιχάλης Στυλιανίδης τονίζοντας ότι «στην προσεχή συνεδρίαση θα ληφθεί μια απόφαση που θα αλλάξει το μέλλον της πόλης», προσθέτοντας ότι «όσοι αντιταχθούν θα αναλάβουν το βάρος της ιστορικής ευθύνης απέναντι στις επόμενες γενιές». Από την άλλη σε δηλώσεις του στην «Θ» αναφέρθηκε με σημαντικά χαμηλότερους τόνους στο θέμα υπογραμμίζοντας ότι «φέρνουμε το θέμα για συζήτηση ως πρώτο στην ημερήσια διάταξη του προσεχούς δημοτικού συμβουλίου ώστε να υπάρξει συζήτηση, ν’ ακουστούν τόσο οι προτάσεις των μελετητών του έργου όσο και οι γνώμες όλων, πολιτών, φορέων και δημοτικών παρατάξεων, ώστε εκεί ν’ αποφασιστεί η καλύτερη δυνατή λύση για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα. Μία λύση με την οποία θα είναι σύμφωνη η τοπική κοινωνία».

Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ «ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ»
Στην άτυπη αυτή συγκέντρωση παραβρέθηκαν από την πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης ο επικεφαλής της παράταξης Χρίστος Πούλιος και ο δημοτικός σύμβουλος Θανάσης Ξυνίδης. Μιλώντας στην «Θ» για την θέση της δικής του παράταξης ο πρώτος ανέφερε ότι «αναφορικά με το συγκεκριμένο έργο ανακύπτουν πολλά ερωτηματικά τα οποία θα θέσουμε και στο προσεχές δημοτικό συμβούλιο και τα οποία περιμένουμε να απαντηθούν από την δημοτική αρχή αλλά και από τους μελετητές του έργου. Κατ’ αρχήν και πριν μπούμε στην ουσία του έργου, αναρωτιόμαστε ως παράταξη για τον λόγο για τον οποίο ο δήμαρχος Ξάνθης απέκρυψε από τους δημότες και το δημοτικό συμβούλιο έγγραφο της Περιφέρειας, από τις 29 Οκτωβρίου 2009, με το οποίο του ζητούσε η τελευταία να προχωρήσει σε διαβούλευση για το θέμα του περιμετρικού δακτυλίου της πόλης. Επίσης αναρωτιόμαστε για τον λόγο για τον οποίο η εν λόγω μελέτη δεν είναι ανηρτημένη στην ιστοσελίδα του δήμου για να μπορούν να ενημερωθούν από εκεί οι συνδημότες μας. Επίσης θα ήθελα να ξέρω αν και κατά πόσο είναι ενημερωμένοι οι ίδιοι οι δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης, αφού ο κ. Στυλιανίδης δεν έχει μπει καν στον κόπο να τους ενημερώσει για το θέμα και κατά συνέπεια θα ήθελα να μπορούσα να γνωρίζω με ποια γνώση θα αποφασίσουν για ένα θέμα το οποίο ο ίδιος ο δήμαρχος έχει χαρακτηρίσει ως «ιστορική σημασίας έργο για την πόλη μας». Για την παράταξή μου πάντως αμφισβητείται ακόμη και η σκοπιμότητα του συγκεκριμένου έργου, αφού πιστεύουμε ότι πρόκειται για ένα πραγματικό έργο – τέρας, τόσο από άποψη χρηστικότητας όσο και από άποψη κόστους, το οποίο θα αλλοιώσει την εικόνα της πόλης προς το χειρότερο, χωρίς να την εξυπηρετήσει πουθενά. Θα ήταν πολύ προτιμότερο κατά τη γνώμη μας, αν όντως υπάρχουν όλα αυτά τα χρήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωσή του, να χρησιμοποιηθούν αυτά για την ουσιαστική βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη, με την δημιουργία χώρων στάθμευσης και άλλες ουσιαστικές παρεμβάσεις και όχι σε ένα έργο που θα έχει δυσμενέστατες περιβαλλοντικές επιπτώσεις αλλά και θα αποτελέσει μία βάναυση παραβίαση ακόμη και της πλέον στοιχειώδους αισθητικής της πόλης μας…». Διευκρινίζοντας τις επιπτώσεις τις οποίες πιστεύει ότι θα έχει για την πόλη μας το συγκεκριμένο έργο ο ίδιος εξηγεί πως «για την Ξάνθη, η Παλιά της Πόλη αποτελεί ένα πραγματικό «trade mark» και ένα ουσιαστικότατο λόγο επισκεψιμότητάς της. Οι λύσεις που προτείνονται ουσιαστικά δημιουργούν έναν τεράστιο κόμβο στο ύψος του παλαιού υδραγωγείου, το οποίο θα επισκιάζει δυσάρεστα αλλά και οριστικά την εντελώς άλλη αισθητική που αναδεικνύει η Παλιά Πόλη, αλλάζοντας όχι μόνο τον χαρακτήρα της πόλης μας αλλά καταστρέφοντας περιβαλλοντικά και την περιοχή του περιαστικού δάσους της. Για μας στερείται κάθε λογικής η πρόθεση παρεμβολής σε ένα εθνικό άξονα που ενώνει δύο χώρες του περιμετρικού δακτυλίου μίας πόλης, όπως δηλαδή είναι και η ουσία του έργου αυτού. Ο μόνος που φαίνεται να βγαίνει ωφελημένος από κάτι τέτοιο είναι το Καζίνο της πόλης μας, ενώ γενικότερα ένα τόσο σημαντικό έργο φαίνεται να καλύπτεται από μία ανεξήγητη βιασύνη αλλά και ένα πέπλο μυστικότητας αφού δεν έχει γίνει καμία απολύτως διαβούλευση με τους φορείς αλλά και τους πολίτες της πόλης, οι οποίοι ελάχιστα είναι ενήμεροι για το «ιστορικών διαστάσεων» έργο για το οποίο μάλιστα καθιστά με δηλώσεις του «ιστορικά υπεύθυνους στις επόμενες γενιές» όσους αντιταχθούν σε αυτό…».

Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ «ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΝΘΗ»
Στο ίδιο μήκος κύματος, παραθέτοντας παρόμοιες θέσεις με την μείζονα αντιπολίτευση φαίνεται πως βρίσκεται και ο δημοτικός σύμβουλος των «Πολιτών για την Ξάνθη», Νίκος Ανταμπούφης, προοιωνίζοντας ίσως και μία ευρύτερη συνεργασία της παράταξής του με αυτή του κ. Πούλιου, αφού δεν είναι η πρώτη φορά που οι απόψεις των δύο παρατάξεων των «Πολιτών» συμπίπτουν σε σημαντικά για τον τόπο μας ζητήματα. Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας επίσης στην «Θ» ο κ. Ανταμπούφης δήλωσε ότι «πρέπει να τονιστεί πως η συγκέντρωση στην οποία παραβρέθηκα αποτέλεσε πρωτοβουλία των ίδιων των κατοίκων των περιοχών που αναμένεται να πληγούν περισσότερο από το έργο αυτό και όχι πολιτική πρωτοβουλία κάποιας παράταξης. Εκεί διαπίστωσα ότι οι κάτοικοι είναι κάθετα αντίθετοι στην προοπτική κατασκευής αυτού του έργου, όπως άλλωστε είναι και η δική μας παράταξη. Πρέπει επίσης να σημειώσω ότι παρά την αρχικά θετική άποψη που έχουμε για το ότι το συγκεκριμένο θέμα έρχεται για συζήτηση στο προσεχές δημοτικό συμβούλιο, δεν μπορούμε να μην καταγγείλουμε τον ελάχιστο χρόνο που έχουν οι ενδιαφερόμενοι, πολίτες και παρατάξεις, για να μελετήσουν την πρόταση περιβαλλοντικών επιπτώσεων που καταθέτει η «Εγνατία Οδός Α.Ε.». Πάντως είναι προφανές ότι ο τρόπος με τον οποίο προτίθεται η δημοτική αρχή να διεξάγει την συζήτηση για ένα τόσο σημαντικό θέμα με αμετάκλητες συνέπειες και επιπτώσεις στον τόπο μας συνιστά καθαρή υπονόμευση της ίδιας της συζήτησης…». Όσον αφορά την ίδια την ουσία του έργου, επισημαίνει πως «ως παράταξη είμαστε κάθετα αντίθετη στην κατασκευή του δυτικού άξονα του έργου. Πιστεύουμε ότι δεν εξυπηρετεί σε τίποτε την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού της πόλης, ενώ παράλληλα θα καταστρέψει οριστικά μεγάλα τμήματα του περιαστικού δάσους, από το οποίο προβλέπεται να διέλθει. Ουσιαστικά το έργο αφορά την παράκαμψη της πόλης από τον κάθετο άξονα προς Βουλγαρία, η οποία όμως εντέχνως εμπλέκεται με τον κυκλοφοριακό δακτύλιο για να ενταχθούν στο έργο παρεμβάσεις τόσο αχρείαστες όσο και επιβλαβείς για την πόλη μας. Αποτελεί για μας ένα έργο όχι μόνο αχρείαστο αλλά και μη ρεαλιστικό στην εφαρμογή του αφού οι προϋπολογισμοί των 25 και 30 εκατομμυρίων ευρώ οι οποίοι έχουν προβλεφθεί αποτελούν στην ουσία αστεία ποσά, ενώ τα όποια οικονομικά οφέλη θα προκύψουν από την κατασκευή του δεν θα είναι για όλους τους δημότες αλλά για πολύ λίγους. Από την πλευρά μας πάντωςδεν το εξετάζουμε με μία μηδενιστική λογική, αφού αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει ανάγκη ουσιαστικών παρεμβάσεων για την βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, όμως ο τρόπος με τον οποίο προτείνεται να κατασκευαστεί το συγκεκριμένο έργο δεν πετυχαίνει κανένα από τους δύο αυτούς στόχους, αντίθετα αποτελεί ένα τεράστιο αλλά αχρείαστο έργο που θα τραυματίσει ανεπανόρθωτα την Παλιά Πόλη της Ξάνθης.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΛΗΓΑΡΔΑΚΗΣ
syligardakisg@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: