ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΕΛΠΙΔΕΣ ΚΑΠΟΙΟΙ, ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΙ ΟΣΟΙ ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ Μ. ΒΟΓΔΟΥ ΚΑΙ ΗΡΩΩΝ
Μία από τις τελευταίες πράξεις, σ’ ένα τοπικό «σήριαλ» για το οποίο πολλά έχουν γραφτεί και ακόμη περισσότερα έχουν ειπωθεί γράφεται την προσεχή Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009, με το κλείσιμο των οδών Μιχαήλ Βόγδου και Ηρώων (από την Κεντρική Πλατεία έως και το ύψος της οδού Τσιμισκή), ώστε να ξεκινήσουν και εκεί τα έργα της ενοποίησης των δύο κεντρικότερων πλατειών της πόλης μας.
Συναντήσαμε και μίλησαν στην «Θ» καταστηματάρχες και εργαζόμενοι σε καταστήματα κατά μήκος των δύο αυτών οδών οι οποίες είναι και οι τελευταίες που θα κλείσουν για να ολοκληρωθεί η ενοποίηση. Όσοι πλήττονται καίρια από την μετατροπή των δύο οδών σε πεζοδρόμους εκφράζουν απλά την απογοήτευσή τους. Για τους υπόλοιπους συνεχίζει να υπάρχει η ελπίδα, ανάμικτη όμως και με την ανησυχία που τους φέρνει η προσωρινή αναστάτωση και η συνεπακόλουθη πτώση του τζίρου που θα φέρουν τα έργα. Οι γνώμες τους στην διάθεση τόσο των αρμοδίων όσο και των αναγνωστών μας, παρατίθενται όπως μας δόθηκαν από τους καταστηματάρχες αλλά και τους εργαζόμενους σε αυτούς.
«ΕΙΜΑΣΤΕ ΝΕΚΡΟΙ…»
Οι πλέον απογοητευμένη από την εξέλιξη που είχαν τα πράγματα με την απόφαση του Δήμου Ξάνθης να προχωρήσει στην ενοποίηση των δύο πλατειών, είναι οι ιδιοκτήτες και οι εργαζόμενοι στα δύο πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων, το ένα του κ. Γεωργίου Καρκάνη, επί της Μιχ. Βόγδου και το δεύτερο του κ. Γιώργου Καραφίλη επί της οδού Ηρώων, τα οποία ήδη έχουν βιώσει μία μεγάλη πτώση του τζίρου τους, ήδη από τον περυσινό Σεπτέμβριο, όπως χαρακτηριστικά μας εξομολογείται εργαζόμενος στο πρώτο πρατήριο: «από την στιγμή που ξεκίνησαν τα έργα στην πλατεία Διοικητηρίου και έκλεισαν οι δρόμοι γύρω από την πλατεία, ο τζίρος έπεσε κατά 50% και δουλεύαμε με ζημιά… Το κατάστημα λειτουργούσε από το 1959 αλλά δυστυχώς οι ίδιοι οι πελάτες που τόσα χρόνια μας προτιμούσαν αναγκάστηκαν από τις ρυθμίσεις και από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, να μην έρχονται πλέον στο δικό μας πρατήριο και δεν μπορεί κανείς να τους αδικήσει… άλλωστε όλοι προτιμούν να εξυπηρετούνται γρήγορα και κανείς δεν θέλει να κάνει μισή ώρα για να γεμίζει ένα ντεπόζιτο… Εμάς όμως αυτό μας αναγκάζει να κλείσουμε…». Οι ίδιες κουβέντες περίπου και από το στόμα του κ. Καραφίλη, ο οποίος όμως προσθέτει ότι «ήδη ο μακαρίτης ο Αμοιρίδης μας είχε προτρέψει να ψάξουμε για νέους χώρους για μετεγκατάσταση, δεδομένου ότι εκείνος εμπνεύστηκε την ενοποίηση και μας είχε προειδοποιήσει εδώ και 15 χρόνια σχεδόν ότι θα πρέπει να φύγουμε από εδώ. Όμως οι δημοτικοί σύμβουλοι του κ. Στυλιανίδη μας διαβεβαίωναν ότι δεν θα γίνει ποτέ το έργο. Είναι οι ίδιοι που το ψήφισαν τελικά…». Σε ερώτησή μας αναφορικά με το πόσα χρόνια βρίσκεται εκεί το πρατήριο αλλά και σχετικά με την πιθανότητα μετεγκατάστασής του, ο κ. Καραφίλης είναι μάλλον απόλυτος λέγοντας ότι «το πρατήριο είναι εδώ από το 1957 και στα δικά μας χέρια από το 1985. Δυστυχώς πλέον ο νόμος είναι ιδιαίτερα αυστηρός αναφορικά με τις αποστάσεις μεταξύ των πρατηρίων, οπότε προκειμένου να το ανοίξω σε κάποιο από τα χωριά και να μην «βγαίνω» λόγω των υψηλών εξόδων, προτιμώ απλά να το κλείσω… »
«ΚΑΛΟΣ Ο ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΑΛΛΑ ΥΠΟ ΟΡΟΥΣ»
Από την άλλη υπάρχουν και οι υπόλοιποι καταστηματάρχες, για τους οποίους η απουσία των αυτοκινήτων δεν σημαίνει απαραίτητα και καταστροφή, όπως αναγνωρίζουν και οι ίδιοι. Μιλώντας στην «Θ» ο κ. Άκης Βαχαρέλης, ο οποίος διατηρεί ταξιδιωτικό γραφείο επί της Μ. Βόγδου επισήμανε ότι «οι συνέπειες θα είναι και θετικές αλλά και αρνητικές. Θετικές γιατί θα μπορούν περισσότεροι πεζοί, πιο άνετα να κινούνται στην περιοχή απ’ ότι σήμερα, ενώ οι αρνητικές βρίσκονται στο ότι οι Ξανθιώτες θα το σκέφτονται περισσότερο να κατέβουν στο κέντρο της πόλης, αφού δεν θα μπορούν να το κάνουν με το αυτοκίνητό τους. Συνολικά όμως περιμένω θετικές εξελίξεις, δεδομένου ότι έτσι όπως είναι και σήμερα η κατάσταση πρακτικά οι συμπολίτες μας δεν μπορούν άνετα να κατέβουν στο κέντρο λόγω κυκλοφοριακού αλλά και έλλειψης θέσεων στάθμευσης…». Τέλος, όσον αφορά τον κ. Νίκο Τσάβα, ο οποίος είναι και μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, μας εξηγεί ότι «υπό προϋποθέσεις μπορεί και να βγει και σε καλό. Πρέπει όμως να προσεχτεί πολύ ο φωτισμός και η επιτήρηση της νέας πλατείας για να μην γίνεται άντρο παρανομίας. Αν ο Ξανθιώτης δεν φοβάται να αφήσει το παιδί του να κυκλοφορήσει ελεύθερο στην πλατεία, τότε οι καταναλωτές θα επιστρέψουν στα καταστήματα της περιοχής, έστω και μετά από μία σχετικά προβληματική περίοδο, όσο δηλαδή θα διαρκέσουν τα έργα της ενοποίησης. Πάντως σίγουρα κάποια καταστήματα θα υποστούν μείωση της αγοραστικής τους ζήτησης, ιδιαίτερα αυτά που στηριζόταν σε μεγάλο βαθμό στον κόσμο που περνούσε με τ’ αυτοκίνητά του, όπως τα πρατήρια καυσίμων και τα περίπτερα, όμως τελικά ευελπιστούμε ότι μετά θα «στρώσει» η αγορά…».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΛΗΓΑΡΔΑΚΗΣ
syligardakisg@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου