1/9/09

«Τη μουσική δημιουργία τη χτυπάνε οι κρατούντες και όχι η κρίση»

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΙΛΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗ «Θ»Η επίσημη έναρξη των Γιορτών Παλιάς Πόλης –μετά τα γνωστά «προβλήματα» που ενέσκηψαν ξαφνικά- όχι μόνο διέσωσε τη φήμη της, αλλά έγινε και με τον καλύτερο τρόπο.
Το καλλιτεχνικό μέρος της άψογης πρεμιέρας ανήκει αναμφισβήτητα στον μεγάλο συνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου και στη μούσα του, την ερμηνεύτρια Φωτεινή Δάρρα. Οι οποίοι οδήγησαν το κοινό που κατέκλυσε την πλατεία Μητροπόλεως σ’ ένα «μαγικό» μουσικό ταξίδι και δικαίως καταχειροκροτήθηκαν.

Γεννημένος στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου πριν από 51 χρόνια, ο κ. Παπαδημητρίου φοίτησε στη Νομική Σχολή Αθηνών, ξεκινώντας τότε (1976) την μουσική πορεία του με τη δημιουργία συνθέσεων για παραστάσεις του θεατρικού τμήματος του πανεπιστημίου Αθηνών. Ακολούθησε η δημιουργία πολλών έργων οργανικής και συμφωνικής μουσικής και το 1981 εξέδωσε το πρώτο album («Τοπία») progressive μουσικής. Ακολούθως ο Δημήτρης Παπαδημητρίου έγραψε πλήθος έργων, διαγράφοντας μια λαμπρή πορεία και γενόμενος γνωστός μέσα και από μουσικές που έγραψε για τον κινηματογράφο («Ηλεκτρικός άγγελος», «Ρεβάνς», «Ο αρχάγγελος του πάθους», «Τσαλαπετεινός του Wyoming», «Το δέντρο που πληγώναμε», «Νίκη της Σαμοθράκης» κ.α.) και την τηλεόραση («Αναστασία», «Μη φοβάσαι τη φωτιά», «Απών», «Η ζωή που δεν έζησα» κ.α.). Θα χρειαζόμαστε πράγματι μεγάλο χώρο για να παραθέσουμε ένα πλήρες βιογραφικό του μεγάλου συνθέτη, που σήμερα –μεταξύ πολλών άλλων- έχει τη διεύθυνση του Γ΄ προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
Η ηθοποιός και τραγουδίστρια Φωτεινή Δάρρα –που πρόσφατα παρουσίασε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα σύγχρονων νεοελληνικών τραγουδιών στον υποβλητικό χώρο της Αγίας Ειρήνης, στο περίβολο του Τοπ Καπί στην Κωνσταντινούπολη- γεννήθηκε στη Ζάκυνθο. Σπούδασε μουσική και θέατρο κι έχει εμφανιστεί και με τις δυο ιδιότητες σε σημαντικά κονσέρτα και παραγωγές με πρωταγωνιστικούς ρόλους. Σαν τραγουδίστρια έχει εμφανιστεί στην μικρή Επίδαυρο, στο Ηρώδειο, στα επίσημα εγκαίνια της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, στην UNESCO, στην Ορλεάνη, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και τραγούδησε σε παγκόσμια μετάδοση την τρίλεπτη μελωδία έναρξης των τηλεοπτικών μεταδόσεων των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Συμμετείχε στο βραβευμένο soundtrack του Δημήτρη Παπαδημητρίου «Το φως που σβήνει», στα τηλεοπτικά και δισκογραφικά «Φεύγα», «Λένη», «Μάγισσες της Σμύρνης» και «Δελτίο ανέμων» και συμμετείχε δισκογραφικά σε έργα του Νίκου Μαμαγκάκη.

«ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΚΡΙΣΗ ΤΟ DNA ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ…»
Ανάμεσα στα πολλά και ενδιαφέροντα της μακράς κουβέντας μας με τον κ. Παπαδημητρίου, μας κατέθεσε τις άριστες εντυπώσεις του από την πόλη μας: «Είναι η πρώτη φορά καλλιτεχνικής παρουσίας στην Ξάνθη, αν και έχω διέλθει την πόλη για άλλους λόγους. Οι εντυπώσεις μας είναι άριστες και από την ίδια την πόλη και από τη διοργάνωση και νομίζω ότι θα πάμε πάρα πολύ καλά. Με δεδομένη μάλιστα και τη στενότητα του χρόνου που είχαμε στην προετοιμασία μας, νομίζω ότι όλα θα πάνε καλά». Όπως και πήγαν…
Αναφορικά με τα σχέδια που υπάρχουν στο… καρνέ του πολυπράγμονος καλλιτέχνη αλλά και της Φωτεινής Δάρρα, κρατήσαμε τα εξής: «Είμαστε σε μια διαδικασία ν’ αποφασίσουμε ποιον ακριβώς δίσκο θα κάνουμε στο εγγύς μέλλον, από διάφορες εκδοχές που έχουμε έτοιμες. Είτε μιλώντας για τον ακαδημαϊκό χώρο και τη μουσική δωματίου (δίσκους που πρόκειται να επανακυκλοφορήσουν ή νέους δίσκους) είτε άλλα έργα. Με τη Φωτεινή συζητάμε την επόμενη δισκογραφική δουλειά της. Επίσης, εκείνη θα κάνει και μια ανεξάρτητη δισκογραφική δουλειά που δεν θα έχει δικά μου κομμάτια, στην οποία ενδεχομένως να εμπλέκομαι στην παραγωγή, μπορεί όμως και όχι. Θα δούμε…».
Τέλος, θέσαμε στον συνθέτη και την ακόλουθη ερώτηση: «Είστε άνθρωπος που γνωρίζει εκ των έσω πράγματα και καταστάσεις. Πώς βλέπετε την κατάσταση στο χώρο της μουσικής δημιουργίας αυτό τον καιρό, με δεδομένα τα πολλά που γράφονται και ακούγονται για το γεγονός ότι η κρίση χτυπάει και τη μουσική. Και όχι μόνο η οικονομική κρίση, αλλά και όσον αφορά τη δημιουργία». Ο κ. Παπαδημητρίου επέρριψε τις ευθύνες στους… «γνωστούς αγνώστους» που λυμαίνονται το χώρο, λέγοντας: «Τη δημιουργία την έχουν χτυπήσει οι κρατούντες τα τελευταία είκοσι-τριάντα στη δισκογραφία. Κι αυτοί κατά πλειοψηφία είναι οι τραγουδιστές και οι πολύ ισχυροί της δισκογραφίας. Εγώ δεν πιστεύω ότι έχει περάσει κάποια κρίση το DNA των Ελλήνων και δεν παράγει πια αξιόλογους ανθρώπους…». Κάνοντας μια παραστατική παραβολή, ο κ. Παπαδημητρίου κατέληξε λέγοντας: «Απλώς κάτι που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι ο καλλιτέχνης είναι ένας σπόρος. Μπορεί κάποιος να δει έναν σπόρο και να καταλάβει αν αυτός θα είναι ένα ψηλό ή χαμηλό δέντρο. Περνάνε κι άλλες διαδικασίες για να γίνει ένα ψηλό δέντρο, που είναι οι ιστορικές συνθήκες, το πότισμα, η ηλιοφάνεια κι όλα αυτά. Οι σπόροι λοιπόν υπάρχουν, αλλά για πάρα πολλά χρόνια υπήρχε ηθελημένο μη πότισμα αυτών των σπόρων, μέχρι που σάπιζαν και γινόταν… bonsai. Αλλά δεν φταίει σε τίποτα το DNA των Ελλήνων, αυτό ευτυχώς δεν έχει αλλάξει…».
Θοδωρής Μπακάλης


Δεν υπάρχουν σχόλια: