17/7/09

Σεμινάρια yoga στα ελληνικά σχολεία! Αντιδράσεις από γονείς – εκπαιδευτικούς και ερώτηση στη βουλή

ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ… NIRVANA ΟΙ ΚΡΑΤΟΥΝΤΕΣ ΤΙΣ ΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣΣοβαρές και εύλογες αναταράξεις προκαλεί η εγκύκλιος που έχει σταλεί στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αφορά πρόγραμμα σεμιναρίων σχετικά με τη φιλοσοφία της yoga!

Η απόλυτη Nirvana στην οποία δείχνουν να έχουν περιέλθει οι κρατούντες τις τύχες της παιδείας, σε συνδυασμό με την -μεσούντος του θέρους- απροσδόκητη και αναιτιολόγητη απόφασή τους, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα! «Έχουμε ξεφτιλίσει κάθε σοβαρότητα στο χώρο μας» δηλώνει εμβρόντητη η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης κα Έλενα Τάτσιου, που μάλλον η πληροφόρησή μας διατάραξε τις διακοπές της. «Θα το ψάξω και θα επανέλθω» δήλωσε... Την ίδια έκπληξη εισπράξαμε κι από τους υπόλοιπους συνομιλητές μας, όπως θα δείτε παρακάτω.
Τα παιδιά που αγνοούν βασικά πράγματα, έρμαια των συμπληγάδων της ημιμάθειας και της τηλεόρασης από τη μια και της τεχνοκρατικής μονομερούς κατάρτισης (και όχι μόρφωσης) από την άλλη, τα παιδιά που αγνοούν το πάνθεον των λαμπρών ηρώων κάθε είδους από τον Όμηρο ως τις μέρες μας, καλούνται τώρα να μυηθούν στη φιλοσοφία του Patanjali, ιδρυτή της επίσημης φιλοσοφίας yoga.
Η yoga είναι μία αρχαία πρακτική τέχνη περίπου τριών χιλιετιών, η οποία διατήρησε τις ρίζες της στην Ινδία και διαδόθηκε στη δύση από τον μεγαλύτερο σύγχρονο yogi, τον Paramahansa Yogananda, που γεννήθηκε στην Ινδία στα τέλη του 19ου αιώνα και ξεκινώντας από την Αμερική, μετέδωσε τη yoga σε ολόκληρο τον κόσμο. Η yoga συνδέεται στενά με τη θρησκευτική πίστη και τις πρακτικές των ινδικών θρησκειών και η επιρροή της είναι επίσης ορατή στο βουδισμό, ο οποίος διακρίνεται για την αυστηρότητα, τις πνευματικές ασκήσεις, και τα στάδια έκστασης του.

ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Οι έντονες αντιδράσεις μερίδας γονέων έδωσαν την αφορμή σε δύο βουλευτές του ΛαΟΣ να καταθέσουν σχετική ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο. Οι κ. Βελόπουλος και Πολατίδης γράφουν στην ερώτησή τους: «Κυριολεκτικώς εμβρόντητοι έμειναν γονείς και εκπαιδευτικοί, μόλις έγινε γνωστή η νέα τετρασέλιδη εγκύκλιος που απέστειλαν τα γραφεία των Σχολικών Συμβούλων προς τους διευθυντές των σχολείων, με την... ρητή εντολή να προωθήσουν τα συνημμένα σε όλα τα σχολεία της αρμοδιότητός τους! Με ιδιαιτέρως επιμελή και άρτιο σχεδιασμό(...), στα σχετικά έγγραφα σημειώνονται οι οργανωτικές επιτροπές αλλά και οι εκπαιδευτές, ενώ σε άλλα παρουσιάζεται αναλυτικώς το πρόγραμμα σεμιναρίων, που περιλαμβάνει τη φιλοσοφία της γιόγκα, τον ρόλο της αναπνοής, αναπνευστικές ασκήσεις (pranayama), στάσεις (asana) κλπ. Οι παρουσιαζόμενες ως δήθεν ασκήσεις του σώματος, απευθύνονται καταφανώς σε εξαπάτηση αδαών και αφελών, από τη στιγμή που είναι πασίγνωστο από πολλά έτη για την γιόγκα, ότι πρόκειται για μία επικίνδυνη παραθρηκεία. Ερωτάται ο υπουργός: 1. Έχουν καλυφθεί απολύτως από κάθε άποψη και τομέα, άλλες αληθινώς ωφέλιμες και εποικοδομητικές πρακτικές για τη διαμόρφωση των ελληνοπαίδων σε αγωγή και χαρακτήρα, ώστε να δείχνει το υπουργείο τόση “ζέση και φροντίδα”, για μία τόσο ολέθρια πρακτική μιας παραθρησκείας; Αγνοεί το υπουργείο, τη σχετική βιβλιογραφία και το τι ακολουθείται στις άλλες χώρες της ΕΕ για τις επικίνδυνες λατρείες; 2. Από ποια ακριβώς κονδύλια, που υφίσταται τυχόν περίσσευμα, θα χρηματοδοτήσει τα “σεμινάρια” αυτά το υπουργείο; Αληθεύει ότι συνεισφέρει ως συνδιοργανωτής και η Γερμανική Σχολή Αθηνών;».

ΕΜΒΡΟΝΤΗΤΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ

Η παραπάνω καταγραφείσα δήλωση της κας Τάτσιου αποτυπώνει τα συναισθήματα με τα οποία υποδέχεται το νέο… φασούλι η εκπαιδευτική –και όχι μόνο- κοινότητα: «Όλα το καλοκαίρι τα περνάνε» τονίζει με νόημα η κα Τάτσιου, μία μέρα μετά το χθεσινό ρεπορτάζ για τα ΒΑΕ όπου αναφερόταν ακριβώς το ίδιο… «Είμαι υπέρ της πάσης φύσεως γυμναστικής, αλλά η yoga δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Υπάρχουν πολύ σημαντικότερα πράγματα, μην τρελαθούμε τώρα!...» λέει με νόημα η κα Τάτσιου και καταλήγει λέγοντας: «Έχουμε ξεφτιλίσει κάθε σοβαρότητα στο χώρο μας, θα το ψάξω το ζήτημα, θα ενημερωθώ και θα επανέλθω. Πάντως είναι εκτός τόπου και χρόνου! Αντιπροτείνω δε να μπει η ποδηλατική αγωγή, με την οποία θα ασκούνται πολύ καλύτερα οι μαθητές και είναι κάτι που το θέλουμε και στον δήμο μας…».
Ανάλογη ήταν και η αντίδραση του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Δημήτρη Ντούμου: «Δεν έχω ενημερωθεί, δεν ξέρω ούτε καν για τι πρόκειται, αλλά το σχολείο θέλει άλλα πράγματα. Δεν είναι πρωτεύον θέμα η εισαγωγή της yoga. Άλλες τομές και άλλες ρυθμίσεις πρέπει να γίνουν στο δημόσιο σχολείο ώστε να είναι ελκυστικό…».
Ανενημέρωτη δηλώνει και η προϊσταμένη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού μας κα Εύη Στυλιανίδου, η οποία προτιμά να τοποθετηθεί αφού αφιχθεί η εγκύκλιος και ενημερωθεί και η ίδια. Ο δε ομόλογός της τής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Κωνσταντίνος Πυλαρινός δηλώνει: «Δεν ξέρω λεπτομέρειες, φαντάζομαι ότι εντάσσεται στις προτάσεις Μπαμπινιώτη για περιορισμό των ωρών από επτά σε τέσσερις-πέντε και την ένταξη πολιτιστικών και άλλων δραστηριοτήτων στο πρόγραμμα. Εννοείται πάντως ότι είμαι κατ’ αρχήν αντίθετος, δεν θα βάλουμε τώρα τη yoga στα σχολεία ως φιλοσοφία…».
Μ’ αυτά και μ’ αυτά προμηνύεται ένα καθόλου πληκτικό καλοκαίρι για όλους…

Θοδωρής Μπακάλης


Δεν υπάρχουν σχόλια: