
Οι οποίοι είδαν την μέση τιμή πώλησης της βενζίνης να καταγράφει άνοδο 3,16% και να φτάνει στα 1,077 ευρώ το λίτρο, με βάση τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης από τιμοληψίες σε 2.300 πρατήρια της χώρας. Με λίγα λόγια, η βενζίνη φτάνει στον καταναλωτή σε τιμές που έφτανε όταν το βαρέλι πετρελαίου είχε αγγίξει τα 150 ευρώ και όχι τα 64 που είναι σήμερα!...
Στις τιμοληψίες που έγιναν την προηγούμενη εβδομάδα κατεγράφη για πρώτη φορά η ενσωμάτωση της πρόσφατης αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη. Σε σχέση με το μέσο όρο των τεσσάρων τελευταίων εβδομάδων, στις τιμές λιανικής πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης (95 οκτανίων 10 ppm) σημειώθηκε άνοδος 0,049 ευρώ ανά λίτρο ή 4,79%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, τη Δευτέρα η αμόλυβδη στα Χανιά «σκαρφάλωσε» στο 1,319 ευρώ το λίτρο, στη Ρόδο έφθασε το 1,317 και ακολουθούν Κέρκυρα-Ιωάννινα (1,309), Σύρος-Κεφαλονιά (1,280) και Αμοργός με 1,260 ευρώ το λίτρο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του κεντρικού τύπου, το «κύμα» κερδοσκοπίας που πλήττει κυρίως τις τουριστικές περιοχές και τους μεγάλους οδικούς άξονες, καταδεικνύουν οι μεγάλες αποκλίσεις τιμών που παρατηρούνται ακόμα και σε βενζινάδικα των ίδιων εταιρειών, τα οποία ορισμένες φορές τα χωρίζει απόσταση μερικών δεκάδων ή εκατοντάδων μέτρων. Την ίδια ώρα, στις διεθνείς αγορές η τιμή του πετρελαίου έχει υποχωρήσει αισθητά (στα 64 από 70 δολάρια περίπου).
«Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΕΛΕΙΑ»
«Δεν τίθεται θέμα αισχροκέρδειας, ειδικά στον νομό μας που είναι ο πιο φτηνός της χώρας» υποστηρίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Ξάνθης κ. Χαράλαμπος Χαραλαμπίδης: «Ο ανταγωνισμός λειτουργεί τέλεια και τα καύσιμα δεν μπορεί ποτέ να πωλούνται στην ίδια τιμή. Αυτό θα σήμαινε εναρμονισμένη πρακτική τιμών, κάτι που όπως γνωρίζουν όλοι απαγορεύεται».
Ο κ. Χαραλαμπίδης, αναφερόμενος στο θέμα της παρατηρούμενης απόκλισης τιμών μεταξύ πρατηρίων, αιτιολογεί: «Υπάρχουν αποκλίσεις ακόμα και μεταξύ πρατηρίων με το ίδιο σήμα εταιρίας. Αυτό σημαίνει ότι ο ένας αγοράζει ακριβότερα από τον άλλο. Είναι επίσης θέμα συμβάσεων που έχει κάνει με την εταιρία, ενώ υπάρχει μια σειρά άλλων παραμέτρων που καθορίζουν την πολιτική της εταιρίας απέναντι σε κάθε πρατήριο και την τιμή που αυτό θα αγοράσει».
Ο κ. Χαραλαμπίδης καταλήγει επαναλαμβάνοντας ότι «ο ανταγωνισμός λειτουργεί» και δηλώνει ότι «η ανακοίνωση της ομοσπονδίας μας, μας καλύπτει απόλυτα». Ωστόσο, αυτοί που πάντα νοιώθουν να μένουν ακάλυπτοι είναι οι καταναλωτές, οι οποίοι υφίστανται τις συνέπειες του «δια ταύτα», παρά τις αγαθές προθέσεις και τις βάσιμες αιτιολογήσεις των βενζινοπωλών.
«ΦΤΑΙΕΙ Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ»
Δεν υπάρχουν αδικαιολόγητες αυξήσεις στην αγορά πετρελαιοειδών, λένε οι βενζινοπώλες, ωστόσο το ίδιο βάρος και το ίδιο αποτέλεσμα στην τσέπη όλων έχουν και οι αιτιολογημένες…
Περνώντας στην αντεπίθεση η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών, τονίζει ότι για τη διαμόρφωση των λιανικών τιμών καυσίμων, καθοριστικό ρόλο παίζουν οι τιμές διυλιστηρίου και οι εταιρίες εμπορίας. Επίσης υποστηρίζει ότι από τα στοιχεία του ΥπΑν προκύπτει ότι αν αφαιρεθεί ο ΕΦΚ που επιβλήθηκε, διαπιστώνεται μείωση τιμών λιανικής και μιλά για «σκόπιμη παραπληροφόρηση» και συκοφάντηση του κλάδου. Ειδικότερα, η ομοσπονδία σημειώνει ότι «οι νέες τιμοληψίες και τα πραγματικά στοιχεία τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης διέψευσαν αυτούς που μιλούν για «αισχροκέρδεια» και «έκρηξη τιμών», διότι εφόσον αφαιρεθεί ο ΕΦΚ που επέβαλε η κυβέρνηση διαπιστώνεται μείωση τιμών λιανικής. Ο κλάδος είναι αποφασισμένος να αποκρούσει ενέργειες παραπληροφόρησης και παραπλάνησης των καταναλωτών που σκοπεύουν να δημιουργήσουν κλίμα σε βάρος μας, ώστε να περάσουν διάφορα μέτρα κατά των βενζινοπωλών». Προσθέτει μάλιστα ότι «για τη σωστή ενημέρωση, στα στοιχεία για τις τιμές της λιανικής για την εβδομάδα μέτρησης που έληξε στις 3 Ιουλίου, σύμφωνα με τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης παρατηρούμε ότι δεν αυξήθηκαν ούτε τα έξι λεπτά του ΕΦΚ, αλλά μόνο κατά 3,3 λεπτά ή κατά 3,16% και σημειώνουμε και πάλι ότι οι τιμές λιανικής, που εξακολουθούν να είναι από τις χαμηλότερες της ΕΕ των 27 (6η χαμηλότερη τιμή), δεν διαμορφώνονται με βάση τις διεθνείς τιμές είτε αυτές ανεβαίνουν είτε πέφτουν, αλλά από τις τιμές διυλιστηρίου και των εταιρειών εμπορίας».
Η ανακοίνωση καταλήγει αναφέροντας: «Η επίκληση των διεθνών τιμών και η απαίτηση να συμμορφώνονται με αυτές οι βενζινοπώλες ανεξαρτήτως του πόσο πραγματικά αγοράζουν από τις εταιρείες, μόνο ως σκόπιμη παραπληροφόρηση μπορεί να εκληφθεί δεδομένου ότι οι πάντες γνωρίζουν πως διαμορφώνονται οι τιμές στα πρατήρια».
Θοδωρής Μπακάλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου