ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ «ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ» ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ
- «Εκτός εαυτού» ο Θ. Ξυνίδης ζήτησε να μην γίνει καν συζήτηση του θέματος
- Απορρίφθηκαν τελικά τα σχέδια των μελετητών, αν και χωρίς νόημα αφού έληξε στις 12/1 η προθεσμία του συμβουλίου να γνωμοδοτήσει για το θέμα
Τα πυρά της μείζονος αντιπολίτευσης και των οικοπεδούχων που φέρονται να πλήττονται από τον σχεδιασμό του περιμετρικού δακτυλίου της πόλης συγκέντρωση η προσπάθεια της δημοτικής αρχής, υπό τον Μιχάλη Στυλιανίδη, να φέρει προς συζήτηση, το θέμα της κατασκευής του έργου στο δημοτικό συμβούλιο Ξάνθης, το οποίο συνεδρίασε το βράδυ της Τετάρτης 27 Ιανουαρίου. Βέβαια όπως κατήγγειλε η αντιπολίτευση η συζήτηση έγινε πολύ αργά με αποτέλεσμα να παρέλθει η ημερομηνία μέχρι την οποία το δημοτικό συμβούλιο είχε δικαίωμα να σταματήσει την σχετική διαδικασία επιρρίπτοντας ακέραιη την ευθύνη γι’ αυτό στην Τεχνική Υπηρεσία του δήμου.
«ΜΥΔΡΟΙ» ΠΟΥΛΙΟΥ – Θ. ΞΥΝΙΔΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Αμέσως μετά την αρχική τοποθέτηση και τις επεξηγήσεις που έδωσαν οι μελετητές της «Εγνατίας Οδός Α.Ε.» που επιμελήθηκαν του σχεδιασμού του περιμετρικού δακτυλίου τις πόλης, δέχθηκαν τις διευκρινιστικές ερωτήσεις των δημοτικών συμβούλων, ενώ συνολικά οι τοποθετήσεις τόσο των δημοτικών παρατάξεων όσο και των εκπροσώπων οργανώσεων και φορέων πολιτών που πήραν το λόγο στην διάρκεια της συνεδρίασης επικεντρώθηκαν κυρίως στην σκοπιμότητα του συγκεκριμένου τρόπου κατασκευής του έργου, δηλαδή με την μορφή «δακτυλίου», με ανατολική και δυτική παράκαμψη.
Μάλιστα και η εισήγηση του Μιχάλη Στυλιανίδη επέμεινε στην κατασκευή μόνο της ανατολικής παράκαμψης, με την παράλληλη κατασκευή δύο τούνελ τα οποία θα ελαχιστοποιήσουν, όπως υποστήριξε τις όποιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου. Τόνισε επίσης την αναγκαιότητα κατασκευής του την οποία επιτάσσει η σημερινή κατάσταση στο κυκλοφοριακό της πόλης αλλά και η μελλοντική της εξέλιξη, απορρίπτοντας στην ουσία και τα δύο εναλλακτικά σενάρια που υπήρχαν για την κατασκευή της, αφήνοντας παράλληλα υπόνοιες ότι η αντιπολίτευση αντιδρά λόγω του προσωπικού οφέλους κάποιων από τους δημοτικούς της συμβούλους, οι περιουσίες των οποίων βρίσκονται εντός των σχεδίων κατασκευής του έργου και πιθανόν ν’ απαλλοτριωθούν.
Οι παρατηρήσεις αυτές προκάλεσαν, όπως ήταν αναμενόμενο την σφοδρότατη αντίδραση του δημοτικού συμβούλου της αντιπολίτευσης Θανάση Ξυνίδη, ο οποίος έφτασε στο σημείο να ζητήσει να μην συζητηθεί καν το θέμα, ρίχνοντας τις ευθύνες για την καθυστέρηση της συζήτησης γι’ αυτό σε σκοπιμότητες της δημοτικής αρχής και εκ προθέσεως παραλείψεις της Τεχνικής Υπηρεσίας. Από την πλευρά του και ο επικεφαλής της παράταξης των «Πολιτών για την Αλλαγή», Χρίστος Πούλιος, τοποθετήθηκε κάθετα και ανοιχτά αρνητικά στο ενδεχόμενο κατασκευής του έργου θέτοντας ζητήματα υψηλού κόστους, ελλιπούς ενημέρωσης, βιασύνης στο να εγκριθούν τα σχέδια, περιβαλλοντικών επιπτώσεων και εν τέλει απουσίας σκοπιμότητας για την κατασκευή του, αντιπροτείνοντας «να σταλεί, ομόφωνη αν είναι δυνατόν, η άποψη του Δημοτικού Συμβουλίου προς την Περιφέρεια, τη Νομαρχία και την Εγνατία Οδό ΑΕ, ότι δεν γίνεται αποδεκτή στο σύνολό της η μελέτη που προβλέπει «Δακτύλιο» και να διερευνηθεί η δυνατότητα άμεσης σύνδεσης του Καθέτου Άξονα με την Εγνατία Οδό, με διέλευση παρακαμπτηρίου ανατολικά της πόλης και σε απόσταση που να μην διαταράσσει α) την αισθητική της Παλιάς Ξάνθης και του περιαστικού δάσους, και β) την χωροταξική ενότητα και λειτουργικότητα αστικού ιστού – Πανεπιστημιούπολης», κατηγορώντας παράλληλα τον δήμαρχο ότι υποχώρησε από τις αρχικές του θέσεις για το έργο λόγω των πιέσεων που του ασκήθηκαν από τους κατοίκους της Ξάνθης.
Τελικά, το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να απορρίψει την μελέτη που του τέθηκε μετά από την αρχική εισήγηση της Νομαρχίας, για δύο παρακάμψεις.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΛΗΓΑΡΔΑΚΗΣ
syligardakisg@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου