- Ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του για την στάση που θα κρατήσει.
- Ό,τι και να πας να κάνεις, υπάρχει πάντα η συντήρηση και η αντίδραση…
Ιδιαίτερα αποφασισμένος να στηρίξει μέχρι τέλους τον σχεδιασμό για την πραγματοποίηση του περιμετρικού δακτυλίου της Ξάνθης εμφανίστηκε σε δηλώσεις του στην «Θ» ο Νομάρχης Ξάνθης Γεώργιος Παυλίδης, «πνευματικό τέκνο» του οποίου άλλωστε θεωρείται το συγκεκριμένο έργο. Απαντώντας μάλιστα σε ερωτήσεις μας αναφορικά με το πώς βλέπει ο ίδιος τις αντιδράσεις που φαίνεται να συναντά η αποδοχή του έργου από μέρος της τοπικής κοινωνίας, η οποία ισχυρίζεται πως πλήττεται από την κατασκευή του, ο ίδιος απαντά προτάσσοντας την αναγκαιότητα για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου ως μονόδρομο για να μπορέσει να δοθεί μία «ανάσα» στο σοβαρότατο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η Ξάνθη.
«ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Ο ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ»
Πιο συγκεκριμένα, διατυπώνοντας την δική του θέση, σε σχέση με τις φωνές διαμαρτυρίας που ακούγονται από φορείς αλλά και κυρίως από κατοίκους των οικισμών Νέας Μορσίνης, Νέας και Παλαιάς Χρύσας, ο κ. Παυλίδης τονίζει ότι «το σημερινό κυκλοφοριακό μοντέλο της πόλης της Ξάνθης χρονολογείται από το 1939, όταν η πόλη είχε 15.000 κατοίκους και σχεδιάστηκε με βάση τις ανάγκες που είχε αυτός ο πληθυσμός με τα ελάχιστα μέσα μετακίνησης που υπήρχαν τότε. Σήμερα στην πόλη υπάρχουν περίπου 60.000 κάτοικοι, με τις ανάγκες μετακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων να έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, χωρίς σε όλα τα παραπάνω να προσμετράμε τους υπόλοιπους κατοίκους του νομού οι οποίοι και αυτοί μετακινούνται προς τον αστικό ιστό. Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω δεν είναι καθόλου απορίας άξιο η τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη, θέμα για το οποίο κατ’ επανάληψη έχω εκφράσει την ανησυχία μου. Δεδομένου λοιπόν ότι δεν υπάρχει ρεαλιστική δυνατότητα ν’ ανοιχτούν νέοι δρόμοι μέσα στην πόλη ούτε φυσικά να γίνουν μαγικά για την αποσυμφόρησή της θα πρέπει ή να αφήσουμε τα πράγματα όπως έχουν ή να προχωρήσουμε στο αύριο. Από την πλευρά μας είχαμε την ιδέα να προσπαθήσουμε να αποσυμφορίσουμε την κίνηση της πόλης από τα οχήματα που αναγκάζονται να την διασχίσουν αυτή τη στιγμή από διαμπερείς δρόμους, δημιουργώντας ένα περιμετρικό δακτύλιο στην πόλη. Βεβαίως η κατασκευή του αποτελεί έργο της κεντρικής κυβέρνησης και αυτή θα έχει πλέον την ευθύνη να το προχωρήσει ή όχι. Επίσης είναι απολύτως βέβαιο πως τίποτε δεν μπορεί να γίνει χωρίς κόστος. Όμως μπορεί να γίνει με το ελάχιστο δυνατό κόστος, το οποίο είναι σίγουρο πως θα είναι σαφώς μικρότερο από το κόστος της απραξίας απέναντι στο πρόβλημα… Επίσης είναι απολύτως σαφές ότι θα υπάρξει ευρύτατη διαβούλευση τόσο σε δημοτικό επίπεδο, όσο και σε νομαρχιακό, αφού μετά το δημοτικό συμβούλιο η κατασκευή του έργου θ’ απασχολήσει προσεχώς και το νομαρχιακό συμβούλιο. Μάλιστα σε αυτούς που προσποιούνται τους ανήξερους και τους ανενημέρωτους θέλω να θυμίσω ότι τουλάχιστον δύο φορές έχει γίνει από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ξάνθης εκτενής αναφορά για την ανάγκη αλλά και για τις προοπτικές κατασκευής του έργου αυτού, ενώ εκτενής αναφορά έγινε και στο πρόσφατο αναπτυξιακό συνέδριο που διοργανώσαμε. Η ουσία πάντως βρίσκεται στο γεγονός ότι πρέπει να βρεθεί μία λύση σε αυτό το πρόβλημα αλλιώς θα βρεθούν αντιμέτωπα με αυτό και σίγουρα σε μεγαλύτερο ακόμη βαθμό, τα παιδιά μας».
«ΕΦΙΚΤΕΣ ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ»
Απαντώντας ο κ. Παυλίδης σε ερώτησή μας αναφορικά με τις ενστάσεις των κατοίκων των περιοχών από τις οποίες σχεδιάζεται να διέλθει ο περιμετρικός δακτύλιος, σύμφωνα με τις οποίες όχι μόνο θα υποτιμηθούν οι περιουσίες τους από την κατασκευή του αλλά θα υποβαθμιστούν τόσο το περιβάλλον όσο και η ποιότητα ζωής τους, επισήμανε ότι «κατ’ αρχήν πρέπει να τονίσω ότι οι απαλλοτριώσεις που προβλέπουν οι μελετητές του έργου πως θα απαιτηθούν για την κατασκευή του είναι πραγματικά ελάχιστες. Από την άλλη, όσον αφορά τις τεχνικές λεπτομέρειες, πιστεύω ειλικρινά ότι μέσα από τον διάλογο μπορούν να επιλεχθούν αυτές οι τεχνικές λύσεις οι οποίες θα προκαλέσουν την μικρότερη δυνατή όχληση τόσο στο περιβάλλον όσο και στους κατοίκους των περιοχών από τις οποίες θα διέλθει. Άλλωστε προσωπικά είχα την εμπειρία παρόμοιων ενστάσεων και στις παρεμβάσεις που κάναμε στο επαρχιακό δίκτυο του νομού μας από τους θιγόμενους κάθε φορά. Δυστυχώς δεν γίνεται να μην «σπάσουν μερικά αυγά» όταν λαμβάνεται υπόψη το συνολικό συμφέρον των πολιτών. Πάντως, όσον αφορά το συγκεκριμένο έργο, προσωπικά έχω ταχθεί υπέρ της κατασκευής της ανατολικής παράκαμψης, χωρίς να θέλω να υπεισέλθω σε τεχνικές λεπτομέρειες. Άλλωστε σε πρώτη φάση δεν προέχουν αυτές αλλά προέχει η βούληση να γίνει ένα τέτοιο έργο». Σε ερώτησή μας, τέλος, αναφορικά με το πώς βλέπει ο ίδιος το ενδεχόμενο οι θιγόμενοι και όσοι διαμαρτύρονται με το έργο ν’ ακολουθήσουν την δικαστική οδό, μπλοκάροντας έτσι την εξέλιξή του σε βάθος χρόνου, απάντησε πως «σε τέτοια περίπτωση δεν μπορώ παρά να τονίσω την ευθύνη, ακόμη και πολιτική, όσων αντιταχθούν ολοκληρωτικά απέναντι στην αναγκαιότητα κατασκευής τους, εμμένοντας στην απραξία. Από την πλευρά μας κάναμε κάποιες προτάσεις που θεωρούσαμε σωστές για το καλό του τόπου, παρόλο που γνωρίζαμε πως ό,τι και να κάνει κανείς πάντα υπάρχει η συντήρηση και η αντίδραση που θα βρει απέναντί του. Όμως πλέον ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του, τόσο απέναντι στον τόπο, όσο και απέναντι στις επερχόμενες γενιές».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΛΗΓΑΡΔΑΚΗΣ
syligardakisg@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου