3/9/09

Δεν «τονώνει» την αγορά μεταχειρισμένων η απόσυρση


ΤΟΝΙΖΕΙ Ο ΠΕΤΡΟΣ ΡΕΪΖΗΣ – ΕΜΠΟΡΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Μετά το μέτρο της μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης, το οποίο διήρκεσε από τον περασμένο Απρίλιο μέχρι και τις αρχές Αυγούστου και ανέστρεψε το αρνητικό κλίμα το οποίο για μήνες κυριαρχούσε στον κλάδο των πωλήσεων αυτοκινήτων, η Κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, τονώνοντας ακόμη περισσότερο την αγορά αυτοκινήτου, μέσω της εφαρμογής ενός διπλού μέτρου, ενίσχυσης όσων αποφασίσουν να αποσύρουν τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματά τους από την μία και «τιμωρίας» όσων δεν το κάνουν μέσω της σύνδεσης των τελών κυκλοφορίας με την παλαιότητα των οχημάτων.

Δίνοντας μάλιστα μία περιβαλλοντική χροιά στο μέτρο, η Κυβέρνηση συνδέει την παλαιότητα των οχημάτων με την ρύπανση που αυτά προκαλούν, επιβάλλοντας τις ανάλογες προσαυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας τους. Βεβαίως δεν πρόκειται για εξατομικευμένους ελέγχους της ρύπανσης που προκαλεί το κάθε όχημα αλλά για συλλήβδην κατηγοριοποίησή τους με αποκλειστικό κριτήριο την παλαιότητά τους.
Όπως είναι φυσικό από όλα τα παραπάνω το σημαντικότερο σημείο για την αγορά του αυτοκινήτου είναι το δέλεαρ της απόσυρσης, το οποίο αναμένεται να οδηγήσει χιλιάδες νέους καταναλωτές στις εκθέσεις και στα σαλόνια αυτοκινήτου. Όμως σε ποιο βαθμό θα μπορέσει να ενισχύσει το μέτρο της απόσυρσης, παράλληλα με τις αντιπροσωπείες καινούριων αυτοκινήτων, τις εταιρίες εμπορίας μεταχειρισμένων, οι οποίες έχουν πληγεί σε μεγάλο βαθμό από την εφαρμογή του προηγούμενου μέτρου που είχε εφαρμόσει η Κυβέρνηση;…
Στο παραπάνω ερώτημα προσπάθησε να απαντήσει, μιλώντας στην «Θ», ο γνωστός Ξανθιώτης έμπορος αυτοκινήτων, κ. Πέτρος Ρεϊζης, ο οποίος εξηγώντας τον αντίκτυπο του μέτρου στην αγορά τόνισε ότι «είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η απόσυρση βοηθάει αποκλειστικά τις αντιπροσωπείες και όχι τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων διότι για τους καταναλωτές είναι πολύ πιο επωφελές αντί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο από εμάς, φέρνοντας το παλιό του αυτοκίνητο, που θα αξίζει 2.500 με 3.000 ευρώ, σ’ εμάς και να πάρει 1.000 έως 1.500 ευρώ, να το πάει στην αντιπροσωπεία, η οποία θα του δώσει μέχρι 2.000 ή 2.500 ευρώ, αγοράζοντας παράλληλα και ένα καινούριο αυτοκίνητο. Όπως είναι προφανές, η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση δεν συμφέρει καθόλου τον κλάδο πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων…».

ΣΥΜΦΕΡΕΙ Η ΡΥΘΜΙΣΗ
Απαντώντας στον αντίλογο που λέει ότι όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να μπορέσουν να αποσύρουν το παλαιό αυτοκίνητό τους, που θα επιβαρυνθεί σημαντικά όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας του, θα καταφύγουν στην λύση του ελαφρά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, δηλαδή μικρότερο της πενταετίας, ο κ. Ρεϊζης παραδέχθηκε βέβαια ότι «η νομοθετική ρύθμιση σε αυτό το σημείο συμφέρει τόσο εμάς, παρ’ όλο που θα μειώσουμε τις τιμές των συγκεκριμένων μεταχειρισμένων για να μπορέσουμε να ενσωματώσουμε την επιβάρυνση του τέλους κυκλοφορίας, όσο και τους καταναλωτές, δεδομένου ότι θα πέσει η τιμή του και δεν θα υπάρξει επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας».
Βεβαίως το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τους εμπόρους μεταχειρισμένων αποτελεί το στοκ των οχημάτων τα οποία έχουν ήδη αγοράσει σε υψηλές τιμές, τα οποία θα αναγκαστούν να τα πουλήσουν με ζημιά για τους ίδιους και τις επιχειρήσεις τους, γεγονός με το οποίο φάνηκε να έχουν αρχίσει να συμβιβάζονται οι έμποροι. «Αυτά τα αυτοκίνητα είναι μία ζημιά την οποία θα επιβαρυνθούν οι δικές μας τσέπες. Έτσι δηλαδή, αν υποθέσουμε για παράδειγμα ότι αγοράσαμε ένα αυτοκίνητο για δέκα χιλιάδες ευρώ, με την απόσυρση θα μειώσουμε την τιμή του κατά 2.000 με 2.500 χιλιάδες ευρώ, κατεβάζοντας έτσι την τιμή του κατά ένα ποσό που θα επιβαρυνθούμε εμείς. Ο μόνος τρόπος άμυνας σε κάτι τέτοιο είναι ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός πωλήσεων, ώστε μέσα από αυτόν ο έμπορος να μπορέσει να πάρει πίσω όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του κεφαλαίου που έχει επενδύσει, διότι βέβαια για κέρδος δεν γίνεται λόγος… Ουσιαστικά θα μπορέσει να ισορροπήσει μία επιχείρηση εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε δύο περίπου χρόνια…».
ΑΛΕΞ. ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: