ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΞΙ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΕΝΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ – ΜΟΜΦΕΣ ΜΕΛΙΣΣΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟ ΓΥΡΟΓια όποιον ανηφόριζε την οδό Φίλιππου Αμοιρίδη γύρω στις 7 το απόγευμα της περασμένης Τρίτης 8 Σεπτεμβρίου 2009, ήταν ξεκάθαρο ποιο ήταν το κυρίαρχο θέμα στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που ξεκινούσε την ίδια ώρα στο Δημαρχιακό Κατάστημα Ξάνθης.
Άλλωστε τα δεκάδες ταξί τα οποία συμμετείχαν στον αποκλεισμό του Δημαρχείου και τα συνθήματα των συγκεντρωμένων ιδιοκτητών τους άφηναν ελάχιστα περιθώρια για παρερμηνείες, επαναλαμβάνοντας την παράσταση διαμαρτυρίας που είχαν πραγματοποιήσει και την Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου έξω από τη Νομαρχία Ξάνθης. Μάλιστα ακόμη και το έντυπο των αιτημάτων τους που παρέδωσαν στον Δήμαρχο Ξάνθης, κ. Μιχάλη Στυλιανίδη, αλλά και στους δημοτικούς συμβούλους και τους εκπροσώπους των τοπικών Μέσων Ενημέρωσης που παραβρέθηκαν στο προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, απευθυνόταν προς το …Νομάρχη Ξάνθης, κ. Γ. Παυλίδη!
ΟΙ «ΠΙΑΤΣΕΣ» ΤΗΣ …ΟΡΓΗΣ!
«Ιδιοκτήτες ταξί κατά πάντων, μέρος δεύτερο» θα μπορούσε να ήταν ο τίτλος του ρεπορτάζ της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Έτσι, μετά την παράσταση διαμαρτυρίας στη Νομαρχία, που συνοδεύτηκε με μομφές κατά της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ξάνθης και προσωπικά κατά του προέδρου της, κ. Σωτήρη Τσιακίρογλου, αναφορικά με τις αντιρρήσεις του τελευταίου σε ότι έχει να κάνει με την δημιουργία «πιάτσας» ταξί στην έξοδο της οδού 28ης Οκτωβρίου στην νέα, ενοποιημένη κεντρική πλατεία της πόλης μας, στην προχθεσινή συνεδρίαση ήταν η σειρά και άλλων να δεχθούν τα «βέλη» των ιδιοκτητών ταξί. Πρώτος από όλους ήταν ο κ. Στυλιανίδης, ο οποίος αποδοκιμάστηκε με καυστικά σχόλια αλλά και φωνές όταν ανακοίνωσε τις προτεινόμενες θέσεις για την στάθμευση των ταξί στην οδό Σάρδεων, στα Κιμμέρια και το Εύμοιρο. Νωρίτερα τις μεγαλόφωνες ειρωνείες των ιδιοκτητών ταξί συγκέντρωσαν οι συμμετέχοντες στην συζήτηση για τον ποδηλατικό γύρο που συνδιοργάνωσε (σύμφωνα με τις εξηγήσεις του κ. Φανουράκη…) ο Δήμος Ξάνθης και έθεσε ο κ. Σάββας Μελισσόπουλος. Πολλές φορές μάλιστα οι διαμαρτυρίες των παριστάμενων ιδιοκτητών ταξί απευθύνονταν συνολικά σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους χωρίς εξαίρεση, ενώ τις ειρωνικές έως και επιθετικές αναφορές τους για τις τοποθετήσεις τους δεν γλίτωσαν ούτε οι κύριοι Σταμούλης Τριμίντζιος και Νίκος Ανταμπούφης, παρ’ ότι οι απόψεις τους ήταν διαμετρικά αντίθετες…
Πάντως, όπως δήλωσε και ο κ. Στυλιανίδης, η τελική πρόταση του Δήμου Ξάνθης, η οποία περιλαμβάνει περισσότερες θέσεις στάθμευσης από τον αρχικό σχεδιασμό, για τα ταξί της πόλης μας τόσο στην Μιχ. Βόγδου όσο και στην Ηρώων έχει αποκλειστικά γνωμοδοτικό χαρακτήρα και δεν δεσμεύει σε τίποτα τη Νομαρχία Ξάνθης, η οποία θα χρεωθεί με το βάρος της τελικής απόφασης. Σύμφωνα λοιπόν με την πρόταση του Δήμου, υιοθετούνται εν μέρει οι προτάσεις των ιδιοκτητών ταξί, περιλαμβάνοντας επιπλέον θέσεις στους προβλεπόμενους νέους χώρους στάθμευσης που θα δημιουργηθούν στις οδούς Μιχ. Βόγδου και Ηρώων, στηρίζει το αίτημα για δημιουργία «πιάτσας» επί της οδού 28ης Οκτωβρίου (φτάνει να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του εμπορικού συλλόγου και των επαγγελματοβιοτεχνών), ενώ για την πρόταση της δημιουργίας «πιάτσας» επί της οδού Πεσόντων, μεταξύ δημοτικού πάρκιγκ και Δημοτικής Αγοράς, για την οποία οι αυτοκινητιστές είναι εξαιρετικά αρνητικοί αντιπρότεινε τρία εναλλακτικά σημεία τα οποία ο Δήμος θα δεσμεύσει, σε περίπτωση που οι τελευταίοι τα επιλέξουν, στην οδό Σάρδεων, στο Εύμοιρο και στα Κιμμέρια.
Από την πλευρά τους οι αυτοκινητιστές, μέσω του προέδρου του σωματείου τους, κ. Γιώργου Σαμπανίδη, κατέθεσαν τα δικά τους αιτήματα. Το αρχικό τους αίτημα, για δημιουργία «πιάτσας» στο κέντρο της ενοποιημένης πλατείας απορρίφθηκε σχεδόν ομόφωνα ως ανέφικτο, ενώ καλύτερη αποδοχή είχε το αίτημά τους για δημιουργία «πιάτσας» επί της 28ης Οκτωβρίου. Πέραν αυτών ο κ. Σαμπανίδης υπενθύμισε ότι συνολικά από το 2000 οι θέσεις στάθμευσης των ταξί μειώθηκαν από 102 σε 68, ενώ τόνισε και την κατακόρυφη πτώση του τζίρου των ταξί. Πάντως οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών που έλαβαν το λόγο δήλωσαν ότι «στόχος της παρουσίας μας δεν είναι η άσκηση πίεσης στην δημοτική αρχή ή την αντιπολίτευση λόγω των εθνικών ή των επερχόμενων αυτοδιοικητικών εκλογών του 2010», αλλά όπως τόνισαν χαρακτηριστικά «επειδή η απόφαση για τις πιάτσες μας πονάει απευθείας στην τσέπη, θίγοντας τα εισοδήματά μας που είναι ήδη μειωμένα…».
Η ΘΕΣΗ ΤΡΙΜΙΝΤΖΙΟΥ
Στην συζήτηση έκανε παρέμβαση υπέρ των αιτημάτων των ιδιοκτητών και ο πρόεδρος της Δημαρχιακής Επιτροπής, κ. Σ. Τριμίτζιος, ο οποίος ζήτησε να δοθούν περισσότεροι χώροι παραπλεύρως του νέου Δημαρχείου, θέση που μάλλον εξόργισε τον κ. Στυλιανίδη, ο οποίος σχεδόν τον επέπληξε ανοιχτά για την πρότασή του, δηλώνοντας ότι «η πρόταση αυτή βρίσκεται σε λάθος τρόπο σκέψης αφού μπορεί τα ταξί σήμερα στην πόλη είναι 101, όμως αυτό δεν δεσμεύει σε καμία περίπτωση τον Δήμο να εξοικονομήσει γι’ αυτά 101 θέσεις στάθμευσης, δεδομένου ότι αυτά πρέπει να βρίσκονται σε συνεχή κίνηση, ενώ η διεθνής πρακτική δεν προβλέπει περισσότερες θέσεις στάθμευσης από το ένα τρίτο του συνολικού αριθμού τους».
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ
Όπως ήταν αναμενόμενο, το πρόβλημα της διευθέτησης των χώρων στάθμευσης των ταξί, συγκέντρωσε τα «πυρά» της αντιπολίτευσης στο σύνολό της, αν και για διαφορετικούς λόγους. Από την πλευρά των «Πολιτών για την Αλλαγή», ο κ. Πούλιος μίλησε για «προχειρότητα και εμβαλωματικές λύσεις από την πλευρά της δημοτικής αρχής, οδηγώντας τον Δήμο αναγκαστικά σε συμβιβαστική επίλυση του προβλήματος, λόγω της διάθεσης του Δήμου απλά να κλείσει το θέμα όσο γίνεται γρηγορότερα». Επισήμανε επίσης ότι «το πρόβλημα είναι απόρροια της έλλειψης επικαιροποιημένης κυκλοφοριακής μελέτης για το έργο της ενοποίησης των πλατειών, ενώ η τακτική του Δήμου να αντιμετωπίζει τα πάντα με την λογική του «βλέποντας και κάνοντας», άφησε από την μία ανοχύρωτο τον εμπορικό ιστό της πόλης, ενώ έφερε από την άλλη σε σύγκρουση επαγγελματικές κατηγορίες πολιτών όπως οι ιδιοκτήτες ταξί και οι έμποροι», δηλώνοντας στο τέλος και την σαφή πρόθεση της παράταξής του να πεζοδρομήσει ολόκληρο το κέντρο της πόλης. Για τις θέσεις του μάλιστα ο κ. Πούλιος επιδοκιμάστηκε έντονα από μεγάλη μερίδα των αυτοκινητιστών, κάτι που προκάλεσε την δυσαρέσκεια πολλών δημοτικών συμβούλων της συμπολίτευσης.
Από την πλευρά του ο κ. Ανταμπούφης, θέτοντας τις θέσεις της παράταξης των «Πολιτών για την Ξάνθη», υπενθύμισε ότι η απόφαση για τις αλλαγές στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ήταν ομόφωνη και άφησε αιχμές για τους δημοτικούς συμβούλους που άλλαξαν γνώμη στο ενδιάμεσο. Αντιτέθηκε επίσης στην πρόταση του κ. Τριμίτζιου, προτρέποντας την δημοτική αρχή να μην γίνει «έρμαιο όποιου φωνάζει δυνατότερα». Ο κ. Ανταμπούφης υπενθύμισε τέλος ότι «εκτός από τα δίκαια των αυτοκινητιστών και των εμπόρων του κέντρου της πόλης, υπάρχουν και τα δίκαια της μεγάλης πλειοψηφίας των συμπολιτών μας, που επιλέγουν να κινούνται πεζοί».
Από την πλευρά του μειονοτικού συνδυασμού δεν υπήρξε τοποθέτηση λόγω της πρόωρης αποχώρησης των κυρίων Μπαντάκ και Μαλκότς, λόγω του ραμαζανιού.
ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στην μεγάλη τους πλειοψηφία τα υπόλοιπα θέματα της ημερήσια διάταξης είχαν μάλλον ή και αποκλειστικά διαδικαστικό χαρακτήρα, ενώ τους συμβούλους απασχόλησαν επίσης οι εκτός ημερησίας διάταξης τοποθετήσεις των συμβούλων της αντιπολίτευσης, κας Μπέτυς Πατσίδου και κ. Σάββα Μελισσόπουλου. Ο δεύτερος μέμφθηκε την ΔΕΑΞ και τον Δήμο για την διοργάνωση του ποδηλατικού γύρου της πόλης, ο οποίος ήταν ενταγμένος στα πλαίσια των Γιορτών Παλιάς Πόλης, θέτοντας ζητήματα προχειρότητας στην διοργάνωσή του. Από την πλευρά της ΔΕΑΞ, ο πρόεδρός της κ. Φανουράκης διευκρίνισε ότι «η ΔΕΑΞ ήταν απλώς συνδιοργανώτρια», ενώ την διοργάνωση προσπάθησε να υπερασπιστεί και ο κ. Κώστας Κωνσταντίνου, εκ των συνδιοργανωτών, χωρίς όμως οι εξηγήσεις του να ικανοποιήσουν την παράταξη της αντιπολίτευσης και ιδιαίτερα τους κ. Μελισσόπουλο και Θ. Ξυνίδη, με τον δεύτερο να ζητά να κινηθεί ο Δήμος νομικά κατά του κ. Κωνσταντίνου, απαιτώντας αποζημίωση για την δυσφήμιση που υπέστη ο Δήμος λόγω της κακής διοργάνωσης που έγινε από μέρους του…
Σχετικό ενδιαφέρον υπήρξε, τέλος, και για την θέση που διατύπωσε η κα Πατσίδου, μέσω της οποίας μέμφθηκε την ΔΕΑΞ αλλά και τον Δήμο για την έλλειψη ανάθεσης της διοργάνωσής τους από μία καλλιτεχνική επιτροπή, η οποία να επιμελείται όλων των διαδικασιών που έχουν να κάνουν με τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στις Γιορτές, χωρίς να υπάρχει η αδικαιολόγητη, κατά την ίδια, εμπλοκή και προβολή υπαλλήλων του Δήμου.
Τόσο στις αντιρρήσεις της κας Πατσίδου, όσο και στις μομφές του κ. Μελισσόπουλου, η απάντηση που δόθηκε ήταν η παραπομπή τους στην παρουσίαση του απολογισμού των Γιορτών από τον πρόεδρο της ΔΕΑΞ ενώπιον του Συμβουλίου σε εύθετο χρόνο, οπότε και θα έχουν την ευκαιρία να τις ξαναπαρουσιάσουν και να απαντηθούν.
Γιώργος Συληγαρδάκης
syligardakisg@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου