
Σύμφωνα με τα παραπάνω, επανέρχεται για μια τετραετία το μέτρο της απόσυρσης των παλιών αυτοκινήτων και συνδέονται πλέον τα τέλη κυκλοφορίας με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα των οχημάτων. Παράλληλα αντικαθίσταται ο γνωστός δακτύλιος στην Αθήνα με τον «πράσινο δακτύλιο» αποκλείοντας από το κέντρο της πρωτεύουσας τα επικίνδυνα για το περιβάλλον παλιά οχήματα. Ο… μεγαλεπήβολος στόχος είναι να έχουν μειωθεί οι ρύποι κατά 25-35% ως το 2012 και μέχρι 60% ως το 2015.
Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός ΠεΧωΔΕ κ. Γεώργιος Σουφλιάς, ανακοίνωσε πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων με κίνητρα που θα θεσπιστούν, αλλά και επιπλέον κίνητρα για την αγορά καινούργιων ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας μετά το 2005. Τα κίνητρα απόσυρσης θα κλιμακώνονται ανάλογα με την κατηγορία και τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται και θα είναι ακόμη μεγαλύτερα για εκείνους που κατόπιν της απόσυρσης θα προβούν σε αγορά οχήματος νέα τεχνολογίας. Η χρηματοδότηση της αγοράς νέου αυτοκινήτου θα δίδεται μόνο σε όσους ταυτόχρονα αποσύρουν παλαιό, δεν θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό και θα γίνεται από την υφιστάμενη αύξηση των τελών κυκλοφορίας, αλλά και την αύξηση των εσόδων του κράτους, λόγω της αύξησης ζήτησης των ΙΧ. Το πρόγραμμα θα ισχύσει από το 2009 έως το 2012 και θα εφαρμοστεί αμέσως μετά την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων.
«ΘΑ ΦΥΓΕΙ Η… ΣΑΒΟΥΡΑ»
«Αν και δεν έχει φτάσει ακόμη σ’ εμάς επίσημη ανακοίνωση με συγκεκριμένα πράγματα, το μέτρο είναι πάρα πολύ καλό» λέει ο κ. Γιάννης Αθανασιάδης από την «Peugeot». Ο κ. Αθανασιάδης, ξεκαθαρίζοντας ότι μιλά εξ όσων αποκόμισε από την αρχική ενημέρωση που έχουμε όλοι μας, είπε: «Με τον τρόπο αυτό θ’ ανανεωθεί ο στόλος των αυτοκινήτων, χωρίς τη δέσμευση –όπως την προηγούμενη φορά που ίσχυσε το μέτρο της απόσυρσης- ότι οι δικαιούχοι θα πάρουν νέο αυτοκίνητο. Αλλά θα τυχαίνουν του ευεργετήματος της διαφοράς αξίας που θα οριστεί. Έτσι, θα φύγει η… σαβούρα που κυκλοφορεί και μολύνει το περιβάλλον».
Αντίστοιχη είναι η άποψη και του κ. Νίκου Γεωργιάδη της «Mac Motors», ο οποίος αφού κάνει επίσης λόγο για «πολύ περιορισμένες πληροφορίες μέχρι στιγμής», δηλώνει: «Το μέτρο είναι πολύ καλό και για το περιβάλλον αφού θ’ αποσυρθούν τα ρυπογόνα αυτοκίνητα, αλλά και για τον κλάδο μας ο οποίος απασχολεί πανελλαδικά πάνω από 25.000 άτομα». Προσθέτοντας ότι «βρισκόμαστε σε αναμονή και από μέρα σε μέρα θα γνωρίζουμε τις λεπτομέρειες», ο κ. Γεωργιάδης λέει: «Σύντομα θα γνωρίζουμε τι ακριβώς θα γίνει, τι αυτοκίνητα θα περιληφθούν και πόσα χρήματα θα δοθούν για κάθε ΙΧ. Οι πληροφορίες μας λένε ότι το όφελος θα είναι ανάλογο με τα κυβικά του κάθε αυτοκινήτου, ενώ αν κάποιος προβεί σε αγορά νέου, τότε θα έχει κι άλλη έκπτωση». Καταλήγει δε, επισημαίνοντας: «Πάντως, αυτή τη στιγμή και όσον αφορά αυτοκίνητα άνω των 1.400 κυβικών, συμφέρει τον πελάτη ν’ αγοράσει με το καθεστώς που ισχύει τώρα (σσ. με το μειωμένο τέλος ταξινόμησης)».
Θοδωρής Μπακάλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου