Π. ΤΑΡΕΝΙΔΗΣ: «ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΟΔΟΥ»
- Περισσότερους από 100 τόνους αλάτι έχει ανεβάσει η Νομαρχία Ξάνθης για την ορεινή περιοχή. Ολονύκτια προσπάθεια για να μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι
Την ετοιμότητα των υπηρεσιών της Νομαρχίας Ξάνθης «τέσταρε» ο καιρός το βράδυ της περασμένης Τετάρτης, με βασικότερο διακύβευμα την ασφαλή διέλευση των οχημάτων από το ορεινό οδικό δίκτυο του νομού Ξάνθης.
Βεβαίως η ανταπόκριση υπήρξε και ήταν άμεση, αφού πλέον πέρα των προσπαθειών που γίνονται κάθε χρόνο τέτοια περίοδο για να παραμένει ανοιχτό το οδικό δίκτυο της περιοχής, οι υπηρεσίες της Νομαρχίας και των Δήμων είναι επιφορτισμένες και με ένα ακόμη καθήκον, δηλαδή με το να κρατούν ανοιχτή και πρόσφατα παραδομένη τουριστική δίοδο προς Βουλγαρία, από την περιοχή της κοινότητας Θερμών μέχρι την τοποθεσία Άγιος Κωνσταντίνος, στην ελληνοβουλγαρική μεθόριο, καθώς και τον αυξημένο όγκο κίνησης τον οποίο συγκέντρωσε από το επίσημο άνοιγμά της, την περασμένη Παρασκευή.
Π. ΤΑΡΕΝΙΔΗΣ: «Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΟ ΕΡΧΟΜΕΝΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ…»
Υπεύθυνος την τελευταία 8ετία του συντονισμού των υπηρεσιών που είναι αρμόδιες για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων λόγω καιρικών φαινομένων, από την πλευρά της Νομαρχίας Ξάνθης, είναι ο αντινομάρχης Παναγιώτης Ταρενίδης, ο οποίος μιλώντας αποκλειστικά στην «Θ» για την κατάσταση που αντιμετώπισαν οι αρμόδιες υπηρεσίες το βράδυ της περασμένης Τετάρτης, για την προετοιμασία που έχει γίνει αλλά και για την επιδείνωση του καιρού που αναμένεται το προσεχές σαββατοκύριακο, τόνισε ότι «από τις 21:30’ – 22:00’ το βράδυ της Τετάρτης υπήρξε έντονη χιονόπτωση στην ορεινή περιοχή του νομού, οπότε προληπτικά αποστείλαμε τρία ειδικά οχήματα για να ρίξουν αλάτι στο οδόστρωμα για να μην υπάρξουν προβλήματα, αφού το ύψος του χιονιού ήταν σχετικά χαμηλό και δεν επέτρεπε την χρήση βαρύτερων μηχανημάτων. Τα οχήματα προχώρησαν σε ρίψεις αλατιού στον δρόμο προς Σταυρούπολη, στον δρόμο προς Εχίνο, μέχρι το 42ο χιλιόμετρο καθώς και στην περιοχή των Θερμών, από το 31ο χιλιόμετρο μέχρι την συνοριακή διάβαση του Αγ. Κωνσταντίνου. Στα τρία αυτά σημεία οι ρίψεις συνεχίστηκαν μέχρι τις 02:30’ τα ξημερώματα, κρατώντας το δίκτυο προσβάσιμο για τους οικισμούς Πάχνης Δημαρίου αλλά και γενικότερα για όλα τα χωριά του ορεινού όγκου. Βεβαίως τα μεγαλύτερα προβλήματα τα περιμένουμε να ξεκινήσουν αργά το βράδυ της Πέμπτης ή νωρίς το πρωί της Παρασκευής, σύμφωνα και με τις προβλέψεις της Ε.Μ.Υ., οι οποίες αναφέρονται σε σφοδρότερες χιονοπτώσεις και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, οι οποίες μπορεί στην πόλη της Ξάνθης να κυμανθούν μεταξύ 0 και -1 βαθμών Κελσίου, όμως στα ορεινά οι θερμοκρασίες που περιμένουμε θα είναι πολύ χαμηλότερες, δηλαδή μεταξύ -5 και -10 βαθμών Κελσίου, ανάλογα και με την μορφολογία της κάθε περιοχής». Όσον αφορά την ετοιμότητα των κρατικών υπηρεσιών αλλά και τον συντονισμό τους, ο κ. Ταρενίδης τόνισε ότι «έχουμε ήδη εκτεταμένη εμπειρία στην αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων, όποτε έχουμε πάρει ήδη τα μέτρα μας. Από την μία έχουμε συγκεντρώσει ήδη ικανές ποσότητες αλατιού, οι οποίες φτάνουν τους 80 τόνους, και τις οποίες θα ενισχύσουμε με επιπλέον 40 τόνους, ενόψει της επερχόμενης κακοκαιρίας. Για να μην υπάρχει μάλιστα πρόβλημα στον ανεφοδιασμό των οχημάτων, έχουμε αποθηκεύσει τις ποσότητες αυτές τόσο στην διασταύρωση του 8ου χιλιομέτρου, όσο και στην περιοχή της κοινότητας Θερμών. Από την άλλη βρίσκεται σε ετοιμότητα τόσο ένα δίκτυο ενημέρωσης των υπηρεσιών μας στην περιοχή, ώστε να έχουμε άμεση αντίδραση σε περίπτωση ανάγκης, όσο και μηχανήματα βαρέα και ελαφρύτερα από τη Νομαρχία Ξάνθης, την ΔΕΣΕ και τους δήμους Μύκης και Σταυρούπολης. Για το θέμα της συνεργασίας μάλιστα θα ήθελα να τονίσω ότι είναι άψογη αφού μέχρι σήμερα όποτε χρειάστηκε η επέμβαση μηχανημάτων ή και προσωπικού, σε όποια ώρα της ημέρας ή και της νύχτας, η ανταπόκριση των φορέων που προανέφερα ήταν άμεση και αποτελεσματική. Στα πλαίσια πάντως των προληπτικών επεμβάσεών μας για να κρατήσουμε το οδικό δίκτυο ανοικτό και προσβάσιμο, οχήματα της Νομαρχίας θα προχωρήσουν και σε νέες ρίψεις αλατιού από το βράδυ της Πέμπτης και για όσο χρειαστεί. Από την πλευρά τους πάντως οι οδηγοί που σκοπεύουν να κινηθούν στο ορεινό οδικό δίκτυο του νομού τις επόμενες ημέρες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να έχουν μαζί τους τις απαραίτητες αντιολισθητικές αλυσίδες».
Π. ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ: «ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΑΝΤΙΟΛΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΑΛΥΣΙΔΩΝ…»
Δεδομένων όλων των προαναφερθέντων το ζήτημα της επιλογής αντιολισθητικών αλυσίδων επανέρχεται για μία ακόμη χρονιά στο προσκήνιο, αφού η κατάσταση στο ορεινό οδικό δίκτυο του νομού κάνει απαραίτητη την προμήθειά τους. Για το θέμα της σωστής επιλογής αντιολισθητικών αλυσίδων από τους οδηγούς μίλησε στην «Θ» ο γνωστός Ξανθιώτης έμπορος ελαστικών, κ. Πέτρος Δασκαλόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι «στην επιλογή των σωστών ελαστικών οι οδηγοί πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους πολλούς παράγοντες όπως είναι το κακό οδόστρωμα που συνήθως υπάρχει, η ύπαρξη ή όχι χειμερινών ελαστικών, οι καιρικές συνθήκες κλπ. Επίσης θα πρέπει να έρχονται σε επικοινωνία και να εμπιστεύονται τις συστάσεις της αντιπροσωπείας από την οποία έχουν αγοράσει το αυτοκίνητό τους, αφού υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές που πρέπει να ακολουθηθούν στο θέμα της επιλογής αλυσίδων, τόσο για λόγους ασφαλείας όσο και για την προστασία του αμαξώματος αλλά και των ελαστικών του αυτοκινήτου από φθορές και ζημιές λόγω κακής επιλογής ή χρήσης».
Όσον αφορά το ποιος είναι ο σωστός τύπος αλυσίδας που θα πρέπει να έχει κανείς μαζί του, ο κ. Δασκαλόπουλος είναι κατηγορηματικός λέγοντας ότι «δεν υπάρχει ένας σωστός τύπος αλυσίδων αλλά ο σωστός για κάθε τύπο οχήματος. Έτσι για παράδειγμα, οι παραδοσιακές αλυσίδες ενδείκνυνται πλέον αποκλειστικά για παλαιότερους τύπους οχημάτων, αλλά μπορούν να προκαλέσουν σημαντικές καταστροφές στο αμάξωμα νεότερων τύπων οχημάτων, τα οποία είναι χαμηλότερου «προφίλ» και στα οποία ενδύκνειται η χρήση αλυσίδων με ύφασμα, λάστιχο ή ιδιαίτερα εξωτερικά «κουμπώματα», ώστε να αποφύγουμε τυχόν καταστροφές. Σημασία έχει επίσης η τοποθέτησή τους στους τροχούς που δίνουν κίνηση στο αυτοκίνητο καθώς και η σωστή εφαρμογή τους στο ελαστικό, κάτι που επιτυγχάνεται τόσο με το να επιλέξουμε το σωστό μέγεθος αλυσίδας για τα ελαστικά μας, όσο και με το να έχουμε προετοιμαστεί ανάλογα για να μπορούμε να τις τοποθετούμε σωστά στους τροχούς μας. Πολύ μικρότερα μεγέθη δεν θα μπορέσουν να τοποθετηθούν, ενώ πολύ μεγαλύτερα κινδυνεύουν να καταπονηθούν και τελικά να σπάσουν. Για το λόγο αυτό θα πρέπει οι οδηγοί, ιδιαίτερα οι άπειροι στην χρήση αλυσίδων, να τις δοκιμάζουν στο αυτοκίνητό τους με την αγορά τους στο σημείο πώλησής τους, ώστε να είναι βέβαιοι τόσο για το σωστό τους μέγεθος όσο και για την ικανότητά τους να τις τοποθετήσουν σωστά, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνούν να τις αφαιρούν όταν σταματήσουν να κινούνται σε χιόνι ή πάγο, για να περιορίσουν τις φθορές σε ελαστικά και αμάξωμα…». Αναφορικά, τέλος, με το κόστος των αλυσίδων ο κ. Δασκαλόπουλος μας ενημέρωσε ότι «υπάρχει μεγάλο εύρος διακύμανσης των τιμών τους, ανάλογα και με την ποιότητα κατασκευής τους. Έτσι ένα ζευγάρι αλυσίδων μπορεί να κοστίσει από 15 έως και λίγο περισσότερο από 100 ευρώ, όμως συνήθως ένα ασφαλές και ποιοτικό ζεύγος κοστίζει περίπου 50 ευρώ».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΛΗΓΑΡΔΑΚΗΣ
syligardaksig@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου