9/12/09

Στα άκρα η αντιπαράθεση Δημάρχου – αντιπολίτευσης

«ΓΚΕΣΤ ΣΤΑΡ» ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΩΚΡΑΤΗ ΞΥΝΙΔΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΞΑΝΘΗΣ



-«Μήλον της έριδος» τεχνικό πρόγραμμα και τιμολόγια ΔΕΥΑΞ
-Την παραίτηση Τσέπελη ζήτησε ο Πούλιος
-Αιχμηρός ο Θανάσης Ξυνίδης για τα έργα
-Σταθερός εμφανίστηκε ο Δήμαρχος στις επιλογές του

Με το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου να κυριαρχεί επί περισσότερο από δύο ώρες στις αντιπαραθέσεις συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ξάνθης το βράδυ της Δευτέρας 7 Δεκεμβρίου, στο Δημαρχιακό Κατάστημα της πόλης.
Όμως το «γεγονός» της βραδιάς ήταν η μάλλον αιφνίδια παρουσία στην συνεδρίαση του γραμματέα του Εθνικού Συμβουλίου και βουλευτή Ξάνθης του ΠΑΣΟΚ, Σωκράτη Ξυνίδη, ο οποίος προτίμησε να προσέλθει χωρίς τυμπανοκρουσίες στον χώρο της συνεδρίασης, σε σημείο μάλιστα που για αρκετή ώρα να μην έχει γίνει καν αντιληπτή η παρουσία του στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου Ξάνθης.

ΕΡΓΑ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μπορεί το τεχνικό πρόγραμμα να μονοπώλησε ουσιαστικά την συνεδρίαση όμως πρώτο τέθηκε, εκτός ημερήσιας διάταξης, ένα από τα θέματα που απασχολούν ακόμη περισσότερο και από το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου τους πολίτες της Ξάνθης. Φυσικά ο λόγος γίνεται για την πρόοδο των εργασιών της ενοποίησης των πλατειών της πόλης. Από την πλευρά της η παράταξη των «Πολιτών για την Αλλαγή» κατηγόρησε την δημοτική αρχή καταφερόμενη κατά της απόφασης να κλείσουν, πρόωρα κατά την εκτίμησή της, οι οδοί Ηρώων και Μιχαήλ Βογδου, δεδομένου ότι ο εργολάβος όχι μόνο δεν έχει ξεκινήσει εργασίες εκεί αλλά «στερείται αναίτια η κίνηση πεζών και αυτοκινήτων από τα καταστήματα της περιοχής, δημιουργώντας τους σημαντική οικονομική ζημιά. Αυτούς τους ανθρώπους ποιος θα τους αποζημιώσει;», όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής των «Πολιτών», Χρίστος Πούλιος. Στον κ. Πούλιο απάντησε ο δήμαρχος Μιχάλης Στυλιανίδης, υπογραμμίζοντας ότι ο εργολάβος έχει απόλυτη δικαιοδοσία μέσα στον χώρο του εργοταξίου, ενώ όπως είπε «από τη μία δε νοείται να διέρχονται πεζοί και αυτοκίνητα μέσα από ένα εργοτάξιο, ενώ από την άλλη έχετε λάθος αν νομίζετε ότι δεν γίνονται εργασίες αφού αυτές έχουν ήδη ξεκινήσει επί της Μ. Βόγδου. Σε κάθε περίπτωση πάντως εξετάζουμε τρόπους να μπορεί να γίνεται ανετότερα και με ασφάλεια η κίνηση των πεζών στην περιοχή», αποκλείοντας όμως κάθε σκέψη για την κίνηση αυτοκινήτων. Όσον αφορά τους χρόνους του έργου, ο κ. Στυλιανίδης παραδέχτηκε βέβαια ότι υπάρχει κάποια καθυστέρηση, εξέφρασε όμως την πεποίθησή του ότι το έργο θα παραδοθεί εγκαίρως, χωρίς να αφήσει ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να εκθειάσει για μία ακόμη φορά την ανάγκη και την λειτουργικότητά του, εμμένοντας στην θέση του ότι τελικά τα γεγονότα θα τον δικαιώσουν.
Όσον αφορά το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου για το 2010, ο δήμαρχος Ξάνθης το περιέγραψε ως «αναπτυξιακό, που μπορεί να απογειώσει τον δήμο, που βασίζεται στο ολοκληρωμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα των ετών 2009 – 2010, ενώ δίνει και ένα σαφές δείγμα για το επόμενο επιχειρησιακό πρόγραμμα των ετών 2011 – 2014», ενώ δήλωσε ότι το ύψος του θα φτάσει τα 10.303.470 ευρώ, από τα οποία τα 7.762.600 ευρώ θα προέλθουν από τα γνωστά ΣΑΤΑ, 1.947.000 ευρώ από προγράμματα δημοσίων επενδύσεων και τα υπόλοιπα από δημοτικούς φόρους, ενώ ζήτησε από το σώμα την υπερψήφιση αλλά και την στήριξή του, ώστε να υλοποιηθεί. Κλείνοντας την εισήγησή του μάλιστα ευχαρίστησε την αντιπολίτευση για τις προτάσεις που κατέθεσε, τονίζοντας ότι «υιοθετήθηκαν όσες υπήρχε δυνατότητα να υιοθετηθούν».
Ενστάσεις στο πρόγραμμα κατέθεσε κατά κύριο λόγο η μείζον αντιπολίτευση, με τον Θανάση Ξυνίδη να έρχεται σε αντιπαράθεση τόσο με την προϊσταμένη των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου, κα Μανά, όσο και με τον δήμαρχο, αναφορικά με τον τρόπο που καταγράφονται τα έργα στο τεχνικό πρόγραμμα, ο οποίος σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί «παραπλάνηση για τους πολίτες, αφού καταγράφει έργα και ποσά που ποτέ δεν υλοποιούνται αλλά μεταφέρονται ως εγγραφές από έτος σε έτος». Στην τοποθέτηση αυτή αντέδρασαν έντονα τόσο η κα Μανά όσο και ο κ. Στυλιανίδης, διευκρινίζοντας ότι «πρόκειται για μεγάλα έργα, τα οποία καθυστερούν σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, είναι όμως απαραίτητη η εγγραφή τους μέχρι να υλοποιηθούν».
Τις ενστάσεις τους για το τεχνικό έργο του δήμου κατέθεσαν επίσης οι κύριοι Μαλκότς, Καλογερής και Μελισσόπουλος, αν και σε πολύ ηπιότερους τόνους από τους κυρίου Θ. Ξυνίδη και Χ. Πούλιο. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι στην ψηφοφορία που ακολούθησε, το πρόγραμμα καταψηφίστηκε από την μείζονα αντιπολίτευση όμως τελικά υπερψηφίστηκε με 13 ψήφους υπέρ και 10 κατά.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΞΥΝΙΔΗ
Η λήξη της συζήτησης για το τεχνικό πρόγραμμα σηματοδότησε και παρέμβαση του Σωκράτη Ξυνίδη, ο οποίος δικαιολόγησε την παρουσία του στην συνεδρίαση ως «συνέχεια της πορείας επαφών με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, που ξεκίνησε στον δήμο Σταυρούπολης, διακόπηκε από τις πολιτικές εξελίξεις και συνεχίζεται σήμερα με την ευκαιρία της παρουσίας μου στην Ξάνθη». Τόνισε επίσης ότι «πέρα από κομματικές τοποθετήσεις, θεωρώ καθήκον μου να υποστηρίζω αυτό τον τόπο, δεδομένων των δύσκολων συνθηκών που όλοι γνωρίζουμε, οι οποίες έχουν τον αντίκτυπό τους και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση… Όμως έχουμε μπροστά μας μία σημαντική χρονιά όπου σχεδιάζεται ένας νέος αυτοδιοικητικός χάρτης για την χώρα, κάτι που θα μας αναγκάσει όλους να περάσουμε από δύσκολες εξετάσεις, όμως είναι στο χέρι μας να βελτιώσουμε τα πράγματα στην χώρα μας». Κλείνοντας, ο κ. Ξυνίδης, εξέφρασε την ανησυχία του «για την ποιότητα ζωής στην πόλη αλλά και για την λειτουργία κάποιων δημοτικών οργανισμών, χωρίς όμως να εκληφθεί η παρέμβασή μου αυτή ως έκφραση αντιπολιτευτικής τακτικής». Μετά το τέλος της παρέμβασής του, ο κ. Ξυνίδης, αποχώρησε από τη συνεδρίαση, ενώ σε σύντομη δήλωσή του σε εκπροσώπους τοπικών Μέσων Ενημέρωσης αποκάλυψε ότι επίκειται η ανακοίνωση των νέων γραμματέων των Περιφερειών.

«ΚΑΥΓΑΣ» ΓΙΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΔΕΥΑΞ
Χωρίς την διάρκεια της αντιπαράθεσης για το τεχνικό πρόγραμμα αλλά με σφοδρότερες αντιπαραθέσεις και σε πολύ υψηλούς τόνους έγινε η συζήτηση για τα νέα τιμολόγια της ΔΕΥΑΞ. Η αντιπολίτευση επιτέθηκε σύσσωμη κατά του προέδρου της Μανώλη Τσέπελη, ζητώντας επιτακτικά την απομάκρυνσή του, αποδίδοντας παράλληλα πολιτικές ευθύνες στον δήμαρχο για το ότι η ΔΕΥΑΞ «έχει καταντήσει μία «μαύρη τρύπα» για τον δήμο Ξάνθης, όπου παίζονται παιχνίδια με τις τσέπες των δημοτών», ενώ ο κ. Μελισσόπουλος χαρακτήρισε «δύσμοιρους τους Ξανθιώτες που αναγκάζονται να υπομένουν μία τέτοια διοίκηση», στιγματίζοντας παράλληλα το ότι «ενώ η επιχείρηση είναι καταχρεωμένη, δίνει αυξήσεις στο προσωπικό που φτάνουν το 5%…». Την «έκρηξη» της αντιπολίτευσης «πυροδότησε» η ουσιαστική «μονιμοποίηση» της έκτακτης εισφοράς που είχε επιβληθεί πέρυσι, μειωμένη κατά το ήμισι. Η «μονιμοποίηση» αυτή τυπικά προτάθηκε από την διοίκηση της ΔΕΥΑΞ να αποτελέσει ισόποση αύξηση του παγίου στα τιμολόγια των καταναλωτών. Απαντώντας ο κ. Τσέπελης στις κατηγορίες που δέχθηκε τόνισε ότι «είναι απαραίτητο να γίνει αυτή η αύξηση στο πάγιο, την οποία χαρακτήρισε ελάχιστη, γιατί από την μία πρέπει να πληρωθούν χρεωλύσια από δάνεια που συνάφθηκαν στο παρελθόν ενώ από την άλλη πρέπει να συνεχίσει η ΔΕΥΑΞ να πραγματοποιεί βελτιώσεις στις παροχές προς τους πολίτες», προτάσσοντας τα έργα που πρέπει να κάνει η επιχείρηση στον οικισμό των Κιμμερίων. Τελικά η πρόταση κατάργηση από τη μία της έκτακτης εισφοράς αλλά και παράλληλη αύξηση του παγίου κατά το ήμισι αυτής εγκρίθηκε, παρά την καταψήφισή της από την μείζονα αντιπολίτευση.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα θέματα της ημερήσιας διάταξης, τα οποία υπερψηφίστηκαν, είτε ομόφωνα είτε κατά πλειοψηφία, είχαν κυρίως διαδικαστικό χαρακτήρα και δεν απασχόλησαν ιδιαίτερα τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΛΗΓΑΡΔΑΚΗΣ
syligardakisg@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: